عمومی

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون ۶ میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون ۶ میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مایکرون تکنولوژی (Micron Technology)، تولیدکننده‌ی تراشه‌های حافظه، برای تأمین بودجه‌ی پروژه‌های ساخت کارخانه‌ در ایالات‌ متحده، بیش‌از ۶ میلیارد دلار کمک مالی از وزارت بازرگانی آمریکا دریافت خواهد کرد.

در گزارش بلومبرگ با استناد به منابع آگاه اشاره شده که اعطای این کمک‌ هزینه که هنوز به مراحل نهایی نرسیده است، احتمالاً اوایل هفته‌ی آینده اعلام خواهد شد.

کتی هوچول، فرماندار نیویورک، در بیانیه‌ای اعلام کرد بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تاریخ آمریکا به‌زودی در این ایالت انجام خواهد شد. هوچول افزود بودجه‌ی جدید فدرال تحت قانون CHIPS And Science به ایجاد ۵۰ هزار شغل، سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری و میلیون‌ها دلار مزایای اجتماعی برای جامعه کمک خواهد کرد.

طی ماه‌های اخیر، دولت آمریکا از چندین اقدام برای تأمین مالی شرکت‌های تراشه‌ساز و احداث تأسیسات آن‌ها در خاک آمریکا خبر داده است که ازجمله می‌توان به وام ۲۰ میلیارد دلاری و کمک هزینه برای اینتل و کمک مالی ۱٫۵ میلیارد دلاری به GlobalFoundries اشاره کرد.

قانون CHIPS And Science آمریکا با اختصاص بودجه‌ای ۵۲٫۷ میلیارد دلاری و با هدف کاهش وابستگی به چین و تایوان و تقویت تولید داخلی ایجاد شده است. طبق اعلام انجمن صنایع نیمه‌رسانا، سهم ایالات‌متحده در تولید نیمه‌رساناها از ۳۷ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا