بازی

با این ۷ نکته صاحب بهترین صرافی ارز دیجیتال شوید

با این ۷ نکته صاحب بهترین صرافی ارز دیجیتال شوید

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید شما هم از آن دسته از افراد باشید که به دنبال طراحی سایت صرافی هستند. با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، یکی از دغدغه فعالان این حوزه، طراحی یک پلتفرم با ویژگی هایی خاص است.

  • آیا به دنبال افزایش دآمد خود از طریق راه اندازی یک استارتاپ مطمئن و پربازده هستید؟
  • چه المان هایی وجود دارد که اعتماد کاربران به پلتفرم معاملاتی شما را جلب می کند؟
  • نگران از دست رفتن سرمایه و بودجه خود برای طراحی صرافی ارز دیجیتال هستید؟
  • وجود چه ویژگی هایی بر قیمت طراحی سایت صرافی شما اثر گذار است؟

جای نگرانی نیست! در ادامه همه نکاتی که در طراحی صرافی ارز دیجیتال خود باید به آنها توجه کنید را به طور جامع پوشش می دهیم تا شما را برای راه اندازی یک پلتفرم منحصر به فرد آماده کنیم. پس با ما همراه باشید. اما پیش از آن به یک سوال پاسخ دهیم:

چرا داشتن یک صرافی ارز دیجیتال اهمیت دارد؟

رشد چشمگیر حوزه رمزارزها در عصر امروز را نمی توان نادیده گرفت. روزانه شاهد حجم بالای

معاملات در جهان و ایران هستیم. علاوه بر آن کاربردشان در زمینه هایی همچون خریدهای اینترنتی، تسهیل معاملات سنگین، فعالیت در سطح بین المللی، سرمایه گذاری های عظیم و… را نمی توان نادیده گرفت.

بنابراین می توان گفت ارزهای دیجیتال دریچه ای به سوی آینده به شمار می آیند. پس نباید به راحتی این فرصت بی نظیر را از دست داد.

چه نکاتی در طراحی سایت صرافی اهمیت دارند؟

اما حالا که با اهمیت بالای فعالیت در این حوزه آشنا شدیم و تصمیم به راه اندازی صرافی ارز دیجیتال گرفتیم، باید این کار را به بهینه ترین نحو ممکن به اجرا برسانیم. مثلا فرض کنید قصد طراحی سایت nft را دارید.

دانستن نکاتی برای نتیجه گرفتن و حفظ سرمایه شما، بسیار اهمیت دارد. پس با ما همراه باشید تا این نکات را به صورت جامع بررسی کنیم.

1)    رقبای خود را آنالیز کنید :

در شروع هر کسب و کار، باید رقیبان خود در آن عرصه را مورد بررسی قرار دهید. حتی پیشنهاد می شود فعالین بین المللی را هم مورد ارزیابی قرار دهید. چون با این کار می توانید به ایده های جدید سلام کنید.

این تحقیقات باید از جنبه های متفاوت انجام شود. به عنوان مثال حجم معاملات، رابط کاربری پلتفرم، سرعت و امنیت پلتفرم، کیفیت پشتیبانی و…

2)    بازار و مخاطب هدف خود را شناسایی کنید :

در ابتدای مسیر شناخت بازار، در موفقیت ما تاثیر بسیار چشمگیری دارد. زیرا می توان استراتژی محصول، بازاریابی و همچنین معرفی محصول خود را به بهترین نحو ممکن تنظیم و اجرایی کنید.

در راستای شناسایی مخاطب نیز عوامل بسیاری دخیل هستند. کاربران حوزه ارزهای دیجیتال سن، جنسیت، خصوصیات شخصیتی و حرفه ای متنوعی دارند. پس شناسایی نیازهای کاربران با چالش بیشتری همراه است اما مواردی مثل رابط کاربری کارا، سرعت مناسب پلتفرم هنگام انجام معامله، کارمزد کم صرافی، امنیت پلتفرم و… برای همه کاربران اهمیت دارد.

3)    نرم افزار پلتفرم خود را بهینه کنید:

پیشتر اشاره کردیم، یکی از عوامل توسعه ارزهای دیجیتال، توسعه و پیشرفت فناوری بوده. پس عدم توجه به فناوری و نرم افزارها، یک اشتباه محض محسوب می شود. وجود یک نرم افزار کارا و قابل اطمینان برای وبسایت شما بسیار حیاتی است.

به غیر از راه تبادلات بر بستر وب، توسعه اپلیکیشن موبایل را نیز نباید فراموش کرد. زیرا راه اندازی و توسعه بهینه اپلیکیشن، یک راه مطمئن برای رضایت کاربران و به تبع آن افزایش درآمد به شمار می آید.

4)    معماری صرافی خود را بهینه طراحی کنید:

برای جلب حداکثری رضایت کاربران، اقدامات بسیاری قابل اجراست. اما تعدادی از این المان ها ضروری هستند. به عنوان مثال:

موتور معاملاتی : مهم ترین بخش پلتفرم صرافی شما، موتور معاملاتی آن است. یک موتور معاملاتی کارا باید تمام سفارشات خرید و فروش را ثبت کند، معاملات را پردازش کند و در مرحله آخر مانده ها محاسبه کند.

رابط کاربری: شما باید یک تجربه کاربری دلپذیر برای کاربران خود رقم بزنید. کاربر به هنگام ورود و شروع معامله نباید مورد بمباران اطلاعاتی قرار بگیرد. چون با این کار، حس سردرگمی در افراد به بالاترین حد رسیده و کاربر پلتفرم شما را ترک می کند.

کیف پول : کاربران برای معامله خود نیاز به ساخت کیف پول الکترونیکی دارند. هرچه این فرآیند ساده تر و در عین حال ایمن تر باشد، رضایت بیشتری ایجاد می شود. البته باید توجه داشت سادگی و امنیت در مراحل بعدی نظیر معاملات، واریز و برداشت پول نیز برقرار و عملی باشد.

پنل مدیریت : کاربران به یک داشبورد و پنل مدیریتی قدرتمند برای نظارت بر معاملات خود نیاز دارند. مثلا باید در یک نگاه، تائیدیه های فرآیندها، ایجاد نقدینگی، وضعیت واریزو برداشت ها و .. را به کاربر نمایش داده شود. طبیعتا هرچه سادگی ارائه این پیام ها بیشتر باشد، انتقال پیام با گیرایی بیشتری اتفاق می افتد.

5)    از امنیت وب سایت خود اطمینان حاصل کنید:

پلتفرمی که مستقیما با سرمایه افراد در ارتباط است، سطح قابل قبولی از امنیت را می طلبد. تخمین زده شده تقریبا نیمی از پلتفرم های صرافی ارز دیجیتال، به دلیل هک شدن بسته شده اند.

این امنیت باید در هنگام انجام تراکنشات و برداشت های پولی و یا حفاظت از اطلاعات شخصی و حسابی کاربران لحاظ شود!

6)    در انتخاب ارز پوششی، حساس باشید :

هرچه تنوع ارزهای پوششی پلتفرم شما بیشتر باشد، طیف گسترده تری از کاربران را مخاطب قرار می دهید.

 با این حال در انتخاب این ارزها باید تحقیقات عمیقی انجام دهید تا بهترین ارز پوششی برای کاربران خود پیدا کنید.

7)    با پشتیبانی قوی، کاربران را راضی نگه دارید:

پس از راه اندازی پلتفرم، دلایل مختلفی ممکن است نارضایتی در کاربران به وجود آید. اما راه حل این موضوع جیست؟

وجود یک تیم پشتیبانی قوی برای حمایت از کاربران شما از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربران باید در هنگام بروز مشکل از راهنمایی تیم شما برخوردار شوند. این نظارت، نشان از تسلط و کیفیت خدمات رسانی شما می دهد بنابراین حس اعتماد در کاربران را دوچندان می کند.

کلام آخر

خسته نباشید! شما به انتهای مطالعه این مقاله رسیدید و حالا می توانید با دید باز اقدام به طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال خود کنید.

ما در نقطه شروع این مقاله از اهمیت راه اندازی پلتفرم ارز دیجیتال صحبت کردبم. گفتیم چرا نباید این فرصت را برای کسب درآمد از دست دهیم. در ادامه 7 نکته را بیان کردیم که در هنگام طراحی سایت صرافی، می توانند موفقیت ما را تضمین کنند. در نکته اول از اهمیت تحقیقات و آنالیز رقبا سخن گفتیم. در نکته دوم اشاره کردیم باید بازار و مخاطب هدف خود را شناسایی کنیم تا خدمات مورد نیاز کاربر را ارائه دهیم. به عنوان نکته سوم به سراغ بهینه کردن نرم افزار پلتفرم خود رفتیم. در نکته چهارم بهینه کردن طراحی معماری صفحه را مطرح کردیم ( توجه بیشتر بر موتور معاملاتی، رابط کاربری، کیف پول و پنل مدیریت).

اطمینان از امنیت وبسایت را به عنوان نکته پنجم شناختیم و به عنوان نکته ششم هم انتخاب آگاهانه ارزهای پوششی در صرافی ارز دیجیتال خود را مطرح کردیم. در نکته هفتم نیز از اهمیت وجود یک تیم پشتیبانی قوی صحبت کردیم.

مطمئنا نکات بسیار زیاد دیگری وجود دارد که توجه و عمل کردن به آنها تاثیر چشمگیری بر موفقیت ما خواهند داشت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا