رمز ارز

اتریوم تیک‌آف کرد، بیت کوین عقب ماند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

توکن بومی اتریوم پس از افت چند وقت اخیر تا سطح 0.049 در برابر بیت کوین در 13 ژوئن، 40 درصد در برابر پادشاه رمزارزها رشد کرده است. با توجه به اینکه اکنون جفت ارز بیت کوین به اتریوم به قله دو ماهه خود رسیده است، بر اساس تحلیل تکنیکال کلاسیک می‌تواند تا چند هفته ادامه پیدا کند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

اتریوم بر روی نمودارش یک الگوی فنجان و دسته تشکیل داده است

به گزارش سایت کوین تلگراف، به طور خاص، جفت ارز بیت کوین به اتریوم از 18 ژوئیه در حال تشکیل یک الگوی “فنجان و دسته” در نمودارهای زمانی پایین‌تر خود بوده است.

الگوی فنجان و دسته معمولاً زمانی ظاهر می‌شود که قیمت کاهش می‌یابد و سپس در حالتی که به نظر می‌رسد یک ریکاوری U شکل است (که شبیه یک «فنجان» است) بازگشت می‌کند. در همین حال، قبل از بهبود قیمت عقب‌نشینی انجام می‌شود که در آن روند قیمت در داخل یک کانال نزولی به نام “دسته” کاهش می‌یابد.

این الگو پس از افزایش قیمت به اندازه تقریباً برابر با کاهش قبلی از بین می‌رود. نمودار جفت ارز بیت کوین به اتریوم زیر یک پرایس اکشن صعودی مشابه را نشان می‌دهد.

ethereum-price-cup-and-handle-pattern
نمودار قیمت چهار ساعته ETH/BTC

قابل ذکر است که این جفت ارز اکنون در محدوده دسته فنجان معامله می‌شود، اما می‌تواند به سمت مقاومت خط گردن نزدیک به 0.071 BTC رشد کند. پس از آن، بریک اوت قاطع از الگوی فنجان و دسته، بالاتر از سطح گردن می‌تواند جفت ارز بیت کوین به اتریوم را به 0.072 برساند که 12.75 درصد نسبت به قیمت امروز افزایش یافته است.

به گفته سرمایه‌گذار کهنه‌کار تام بولکووسکی، میزان شانس الگوی فنجان و دسته در رسیدن به هدف سود آن 61 درصد است.

به روزرسانی Merge

الگوی صعودی برای جفت ارز بیت کوین به اتریوم نیز نشانه‌هایی از انتقال شبکه اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) از طریق Merge که برای اواسط سپتامبر در نظر گرفته شده است، را دارد.

در همین راستا، مایکل ون د پوپ، تحلیلگر بازار، می‌گوید که اتریوم می‌تواند در مقابل بیت کوین به دلیل هیجانی که Merge ایجاد می‌کند، در هفته‌های پیش رو شتاب صعودی بیشتری داشته باشد.

ون د پوپ پیش‌بینی می‌کند که جفت ارز بیت کوین به اتریوم سطح 0.072 که هدف سود الگوی فنجان و دسته است را به عنوان مقاومت موقت در حالی که سطح 0.0645 یا 0.057 را به عنوان حمایت دارد، آزمایش کند.

ethereum-price-cup-and-handle-pattern
نمودار قیمت هفتگی ETH/BTC

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا