عمومی

چگونه مدت نمایش پیغام‌های روی صفحه در اندروید را تغییر دهیم؟

چگونه مدت نمایش پیغام‌های روی صفحه در اندروید را تغییر دهیم؟

نوتیفیکیشن‌های پاپ‌آپ در اندروید برای هشدار دادن به کاربران در مورد اطلاعات یا رویدادهای مهمی که نیاز به توجه آن‌ها دارد، به‌کار می‌روند. این اعلان‌ها به‌صورت پنجره‌های کوچکی ظاهر می‌شوند و معمولاً حاوی پیامی هستند که کاربر را به‌ اقدامی دعوت می‌کند.

در این مقاله به بررسی چگونگی تنظیم مدت زمانی که پیام‌های پاپ‌آپ روی صفحه‌ی گوشی‌های اندرویدی نمایان می‌شوند خواهیم پرداخت.

پیغام‌ پاپ‌آپ روی صفحه‌ی اندروید چیست؟

احتمالاً مواقع زیادی پیش آمده است که درحال اجرای بازی، تماشای ویدئو یا خواندن یک مطلب هستید و ناگهان پیغامی ‌به‌صورت پاپ‌آپ روی صفحه ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد که اقدامی را انجام دهید. به‌عنوان مثال ممکن است هشداری از طرف سیستم به‌دلیل کمبود باتری ظاهر شود و درخواست کند که گوشی را در حالت Power Saving قرار دهید.

اعلان های اندروید، منشأهای مختلفی دارند؛ از جمله:

  • اعلان‌هایی که پیام‌های ورودی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی را نمایش و به کاربران این امکان را می‌دهند که به‌سرعت پیام‌ها را مشاهده کنند و بدون اینکه از برنامه یا صفحه‌ی فعلی خارج شوند به آن‌ها پاسخ بدهند.
  • اعلان یادآورهای تقویم، که رویدادها، وظایف یا قرارهای آینده را به کاربر یادآوری می‌کنند تا قرار یا وظیفه‌ی مهمی را فراموش نکند.
  • هشدارهایی از طرف سیستم‌عامل که کاربر را از به‌روزرسانی‌ها، اتمام شارژ باتری، تغییر حجم صدا، شدت‌ روشنایی یا اطلاعات دیگر مربوط‌به سیستم که نیاز به توجه فوری دارد، آگاه می‌کنند.

ممکن است انجام عملیات یا انتخاب سریع یک گزینه در پیام موقت پاپ‌آپ برای برخی کاربران دشوار باشد. خوشبختانه، قابلیتی در اندروید وجود دارد که به شما امکان می‌دهد مدت زمانی را که این پیام‌ها روی صفحه‌نمایش باقی می‌مانند تنظیم کنید.

آموزش تنظیم مدت‌زمان نمایش پیام‌های پاپ‌آپ در اندروید

برای تغییر مدت‌زمان نمایش یک نوتیفیکیشن روی صفحه باید مراحل زیر را در گوشی اندرویدی خود دنبال کنید:

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا