عمومی

مرورگر هوش مصنوعی آرک وارد ویندوز ۱۱ شد؛ رقیب کروم و اج

مرورگر هوش مصنوعی آرک وارد ویندوز ۱۱ شد؛ رقیب کروم و اج

شرکت The Browser Company پس‌ از موفقیت‌ خیره‌کننده‌ی آرک (Arc) در پلتفرم مک، سرانجام این مرورگر را برای ویندوز ۱۱ منتشر کرد. ویژگی منحصربه‌فرد آرک رابط کاربری غیرمعمول آن است که تب‌های باز و ذخیره‌شده را در سمت‌ چپ قرار می‌دهد و با استفاده از ویژگی Spaces و Groups، مدیریت و سازمان‌دهی عادات وب‌گردی کاربر را با روش بهتری انجام می‌دهد.

افرادی که با آرک کار کرده‌اند، عموماً از تجربه‌ی بسیار خوب خود خبر داده‌اند. به‌نوشته‌ی ویندوز سنترال، این مرورگر واقعاً متفاوت است و باعث می‌شود نحوه‌ی وبگ‌ردی خود را دوباره ارزیابی کنید. دلیل اصلی این تفاوت نوار کناری Arc است که همه‌ی تب‌ها و فهرست علاقه‌مندی‌هایتان در آن ذخیره می‌شود. نوار آدرس کم‌رنگ‌تر شده است و با کلیک روی آن، فیلد متنی در وسط مرورگر ظاهر می‌شود.

مرورگر آرک قابلیتی نام Spaces دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تب‌ها و بوک‌مارک‌های خاص را در نماهای جداگانه‌‌ای در نوار کناری گروه‌بندی کند و بین آن‌ها جابه‌جا شود. این قابلیت برای تفکیک کار از زندگی شخصی یا سازمان‌دهی تب‌های مرورگر به پروژه‌های مجزا برای پیگیری آسان، بسیار عالی به‌نظر می‌رسد. حتی می‌توانید رنگ مرورگر را در هر Space سفارشی و برای تمایز بهتر نام‌هایی برای آن‌ها انتخاب کنید.

نسخه ویندوزی مرورگر آرک

The Browser Company

از دیگر ویژگی‌های آرک می‌توان به Split View اشاره کرد؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد دو تب را هم‌زمان در یک پنجره مشاهده کنید.

ویژگی Peek این امکان را فراهم می‌کند تا بدون ایجاد تب اختصاصی، محتوای لینک مدنظرتان را مشاهده کنید. درنهایت، نسخه‌ی ویندوز آرک با دستورهای لمسی سازگاری دارد که آن را به یکی از معدود مرورگرهای ویندوزی سازگار با نمایشگرهای لمسی تبدیل می‌کند.

نسخه‌ی ویندوز آرک اولین مرورگر مدرن این سیستم‌عامل محسوب می‌شود که از زبان طراحی بومی مایکروسافت، یعنی WinUI 3.0، استفاده می‌کند. این یعنی مرورگر مذکور مثل برنامه‌ی ویندوزی واقعی به‌نظر می‌رسد.

باتوجه‌به تثبیت بازار مرورگرها و تمایل‌نداشتن اکثر کاربران به تغییر عادت‌های خود، ظهور مرورگر جدید برای ویندوز در سال ۲۰۲۴ جالب به‌نظر می‌رسد. نسخه‌ی ویندوز ۱۱ آرک از امروز دردسترس کاربران قرار گرفته است و این مرورگر در هفته‌های آینده برای ویندوز ۱۰ نیز منتشر خواهد شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا