تکنولوژی

امروز در فضا: اولین جشن روز «جنگ ستارگان» برگزار شد

امروز در فضا: اولین جشن روز «جنگ ستارگان» برگزار شد

4 مه 2011، اولین جشن سازماندهی‌شده روز «جنگ ستارگان» در تورنتو برگزار شد. تاریخ این مناسبت بدون هیچ دلیلی انتخاب شده‌ است. جز این که “May The Fourth” یا «چهارم مه»، صدایی شبیه “May the force” یا «امید که نیروها همراه تو باشند» دارد.

طرفداران جنگ ستارگان حداقل از سال 1979 این جناس را ادامه داده‌اند. اما شروع آن به زمانی بازمی‌گردد که «مارگارت تاچر» در 4 مه 1979 به‌عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا روی کار آمد و روزنامه «لندن ایونینگ نیوز» با یک آگهی در صفحه اول اینگونه به او تبریک گفت.

امروز در فضا: اولین جشن روز «جنگ ستارگان» برگزار شد

این عبارت همچنین در پارلمان بریتانیا در طی یک بحث دفاعی در 4 مه 1994 مطرح شد. درنهایت از طریق گروه‌های هواداران جنگ ستارگان در رسانه‌های اجتماعی رایج شد.

برای اولین جشن تجاری جنگ ستارگان‌، سینمای زیرزمینی تورنتو تعدادی از فیلم‌های آن را به نمایش گذاشت. جنگ ستارگان به کارگردانی «جورج لوکاس»، از موفق‌ترین فیلم‌های علمی- تخیلی تاریخ سینماست که فروش حیرت‌انگیزی در گیشه داشته است.

جنگ ستارگان

پس از اینکه فیلم طرفداران بی‌شماری در سراسر دنیا پیدا کرد، کتاب‌ها، کمیک‌ها، بازی‌های کامپیوتری، اسباب‌بازی‌ها، انیمیشن و بسیاری محصولات تجاری دیگر با الهام از سری جنگ ستارگان ساخته‌ شدند.

جشن‌ 4 مه، شامل مسابقات لباس و نمایش بازی‌های جنگ ستارگان‌ بود. این مهمانی سالانه بزرگ‌تر می‌شود؛ به‌طوری‌که اکنون برنامه‌های تفریحی و مراسم‌های ویژه‌ای در پارک‌های دیزنی‌لند در آناهایم، اورلاندو، پاریس، شانگهای، هنگ کنگ و توکیو برگزار می‌شود و این کمپانی از طریق شبکه‌های تلویزیونی خود، تمامی فیلم‌های این مجموعه سینمایی را پخش می‌کند.

جنگ ستارگان

حتی فضانوردان در ایستگاه فضایی نیز در سال 2015 این روز را با تماشای فیلم در مدار جشن گرفتند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا