عمومی

حسگر IMX800 سونی از اندازه ۱/۱٫۴۹ اینچ و وضوح ۵۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد

تاکنون اطلاعات مختلفی از سنسور IMX800 سونی فاش شده است و بسیاری از آن‌ها به اندازه بزرگ سنسور و استفاده از آن در موبایل‌های پرچم‌دار اشاره شده بود؛ اما به‌نظر می‌رسد که برخی از اطلاعات منتشرشده اشتباه بودند.

  • سامسونگ در حال ساخت حسگر دوربین غول‌پیکر ISOCELL برای گوشی‌های ویوو است

سنسور IMX800 سونی به‌همراه سری آنر ۷۰ معرفی شد و از وضوح عجیب ۵۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد. به‌طور دقیق‌تر عکس‌های خروجی این سنسور اندازه‌ای معادل ۶۱۴۴ × ۸۷۶۸ پیکسل خواهد داشت. به دلیل وجود فناوری ترکیب‌کردن هر ۴ پیکسل به یک پیکسل ناب (Pixel Binning) در بیشتر مدل‌هایی که از این سنسور استفاده می‌کنند، خروجی تصویر ۱۲ یا ۱۳٫۵ مگاپیکسل را شاهد خواهیم بود.

سنسور IMX800 سونی

از نظر اندازه اما با سنسوری ۱/۱٫۴۹ اینچی رو‌به‌رو هستیم که با وجود اندازه کوچک‌تر نسبت به حسگرهای پرچم‌دار، همچنان یکی از بزرگ‌ترین‌ها به‌شمار می‌رود. برای مثال می‌توانیم به سنسور ۱/۱٫۵۶ اینچی آنر مجیک ۴ پرو اشاره کنیم که مشابه سنسور به‌کاررفته در گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و همچنین اوپو Find X5 پرو است.

  • ویوو X80 اولین گوشی مجهز به حسگر جدید سونی IMX866 RGBW خواهد بود
  • حسگر دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی Xperia 1 IV سونی تفاوتی با دو نسل قبلی ندارد

اندازه پیکسل تمامی حسگرهای بالا معادل ۱٫۰ میکرومتر است که با استفاده از فناوری ترکیب‌کردن پیکسل‌ها به ۲٫۰ میکرومتر می‌رسد. در حقیقت اندازه پیکسل فاکتوری بسیار مهم به‌شمار می‌رود؛ خصوصاً با در نظر گرفتن این موضوع که در گوشی‌های هوشمند امروزی به واسطه افزایش وضوح تصاویر اندازه پیکسل‌ها به زیر ۱٫۰ میکرومتر رسیده است.

درحال‌حاضر تنها سری آنر ۷۰ از سنسور IMX800 استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک گوشی‌های دوربین‌محور بیشتری به جمع استفاده‌کنندگان از این سنسور ملحق شوند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا