رمز ارز

دستکاری بازار با بیت کوین غیرواقعیِ صرافی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از اساسی‌ترین عوامل تعیین‌کننده ارزش بیت کوین این است که هیچ‌کس نمی‌تواند در کنار عرضه ثابت این ارز دیجیتال، بیت کوین بیشتری تولید کند. با این حال، مدیرعامل یک صرافی ارز دیجیتال، طی یک ادعای جسورانه، اعلام کرده که صرافی‌ها می‌توانند برای دستکاری بازار در سیستم خودشان و نه روی بلاکچین اصلی، بیت کوین بیشتری تولید کرده و به فروش برسانند.
سرهی ژادونوف (Serhii Zhadanov)، مدیرعامل صرافی Exmo، در این‌ باره گفت:

دستکاری بازار هنوز در فضای دارایی‌های دیجیتال رایج است. اگر کسی بخواهد بازار را دامپ کند، ممکن است به یک صرافی خارجی که تحت ممیزی مالی قرار نمی‌گیرد، مراجعه کرده و با ۱۰ میلیون دلار تتر به‌عنوان وثیقه، ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین درخواست کند. صرافی این وجوه را به حساب او اضافه کرده و این بیت کوین‌ها را در حالی که در بلاکچین وجود ندارند، فقط در سیستم خود ایجاد می‌کند. سپس، مشتری بیت کوین را به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار می‌فروشد و قیمت بیت کوین را در همه صرافی‌ها پایین می‌آورد. این صرافی، بعدا همان مقدار بیت کوین را با قیمت بسیار کمتری خریداری کرده و سود می‌برد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

مدیرعامل Exmo توضیح داد که جلوگیری از چنین تخلفاتی، نیازمند سیاست‌های نظارتی قوی‌تر است. صرافی‌های خارجی نیز باید مانند صرافی‌های داخلی کشورها تحت نظارت قرار گرفته و یا معاملات آن‌ها مشمول محدودیت‌های قانونی قرار بگیرد. پیاده‌سازی مقررات جامع‌تر، می‌تواند چنین نگرانی‌هایی را کاهش دهد.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا