رمز ارز

بیل گیتس، دوستدار یا دشمن رمزارزها؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با گسترش ارزهای دیجیتال و بلاکچین در سراسر جهان، به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فناوری قرن بیست و یکم، بسیاری از مردم کنجکاوند که بدانند آیا بیل گیتس، یکی از بنیان‌گذاران غول تکنولوژی آمریکایی مایکروسافت، وارد این صنعت شده است یا خیر.
علی‌رغم اینکه گیتس یکی از مشهورترین سفیران پیشرفت تکنولوژی است، اما همچنان در مورد صنعت کریپتو بسیار بدبین است.
بنیان‌گذار افسانه‌ای مایکروسافت به طور علنی درباره بیت کوین (BTC) و دیگر رمزارزها در طول زمان بحث کرده است، اما او هرگز فاش نکرده است که آیا رمزارزی داشته یا خیر. احتمال اینکه گیتس در حوزه رمزارزها سرمایه‌گذاری داشته باشد بسیار اندک است؛ زیرا نظرات او در رابطه با رمزارزها در کنفرانس TechCrunch در ژوئن 2022 نشان می‌دهد که او بی‌طرف است!
طبق گزارش CNN در آن زمان، به نقل از گیتس گفته شد که رمزارزها و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مبتنی بر نظریه احمق بزرگ‌تر هستند.
در اقتصاد و بر اساس نظریه احمق بزرگتر (Greater fool theory)، یک شخص می‌تواند با خرید یک کالا، سهام، ارز یا هر چیز دیگری، گران‌تر از ارزش واقعی آن، پول به دست آورد؛ به شرطی که بتواند آنچه خریده است را به قیمتی بالاتر به شخص دیگری بفروشد.
پیش از این، در سال 2021، گیتس در مصاحبه‌ای با CNBC گفت که نظرش در مورد بیت کوین «خنثی» است و اظهار داشت که او مالک بیت کوین نیست و از نوسانات آن انتقاد کرد. اگرچه او هدف کریپتو برای دیجیتالی کردن بیشتر پول و کاهش تراکنش‌ها را تصدیق کرد.
جالب اینجا است که در اکتبر 2014، گیتس در مصاحبه‌ای با بلومبرگ تی‌وی در حاشیه کنفرانس صنعت خدمات مالی Sibos 2014 در بوستون، بیت کوین را به عنوان «بهتر از پول» ستایش کرد.
همه چیز را در نظر بگیریم؛ به نظر نمی‌رسد که بیل گیتس از طرفداران پر سر و صدای کریپتو باشد، اما از طرفی دیگر امیدی باقی مانده است؛ زیرا به نظر نمی‌رسد دیدگاه‌های او به اندازه نظرات وارن بافت باشد. بافت، کریپتوکارنسی‌ها را عنوان «سم موش» مورد انتقاد قرار داده است و معاونش، چارلی مانگر، از آن‌ها «ترکیبی بد» از «تقلب و توهم» یاد کرده است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا