رمز ارز

بیت کوین یا اتریوم؟ رئیس سابق متا (فیسبوک) چه می‌گوید؟

زمان مطالعه: دقیقه

دیوید مارکوس، رئیس سابق متا، اخیرا در توییتی از بیت کوین ستایش کرد. مارکوس در آستانه ادغام اتریوم، ثبات و قابل پیش‌بینی بودن بیت کوین را ستود و افزود، این دو ویژگی، باعث ایجاد اعتماد هرچه بیشتر به این ارز دیجیتال می‌شوند. هرچند سخنان مارکوس آشکارا علیه ویژگی انعطاف‌پذیری اتریوم بود، وی تصریح کرد که قصد انتقاد از اتریوم را ندارد.
برخی بیت کوین را به دلیل انتشار ثابت آن، ضدتورمی می‌دانند؛ اما از نظر فنی، این یک ارز تورمی است، زیرا تعداد کوین‌های در گردش آن تقریبا در طول یک قرن، افزایش خواهند یافت. این واقعیت که اتریوم به طور بالقوه می‌تواند ضدتورمی شود، آن را در مقایسه با بیت‌ کوین به سرمایه بهتری بدل می‌کند، اما طرفداران بیت کوین به‌شدت مخالف این دیدگاه هستند؛ زیرا آن‌ها سیاست پولی انعطاف‌پذیر اتریوم را یک نقطه‌ضعف بزرگ می‌دانند.
مارکوس، ابتدا تلاش بلندپروازانه غول رسانه‌های اجتماعی برای راه‌اندازی استیبل کوین خود یعنی Diem را رهبری می‌کرد که به طور بالقوه می‌توانست تحولی را در پرداخت‌های بین‌المللی ایجاد کند، اما در نوامبر گذشته، او راه خود را از شرکت جدا کرد. مارکوس، پس از جدایی از متا، در ماه می ۲۰۲۲، استارتاپ پرداخت بیت کوین خود را به نام Lightspark راه‌اندازی کرد. این شرکت از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برجسته مانند Paradigm و Andreesen Horowitz بودجه دریافت کرده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا