رمز ارز

ماجرای سرمایه‌گذاری که از یک هک تاریخی، ۱،۷۰۰ درصد سود کرد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

توماس برازیل (Thomas Braziel)، بنیان‌گذار 507 Capital، در سال ۲۰۱۷، تقریبا ۴۰۰۰ بیت کوین را با پرداخت یک میلیون دلار از کاربران صرافی Mt. Gox خریداری کرد. کاربران Mt. Gox پس از هک ۸۵۰ هزار بیت کوینی این صرافی که سبب ورشکستگی آن در سال ۲۰۱۴ شد، همواره انتظار داشتند که سرمایه‌های خود را پس بگیرند.
حالا انتظار می‌رود که سرمایه آقای برازیل از محل این سرمایه‌گذاری، تقریبا ۱۸ برابر شده باشد که قرار است بازپرداخت آن توسط Mt. Gox به‌زودی شروع شود.
پرونده Mt. Gox در سال ۲۰۱۸، وارد مرحله‌ای شد که دادگاه، طی آن به مشتریان متضرر، امکان ارزش‌گذاری سرمایه‌های مورد ادعایشان و سپس بازپس‌گیری آن‌ها بر اساس ارز فیات و ارز دیجیتال را داد.
آقای برازیل گفته است که احتمالا بازپرداخت‌ها از اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شوند و مراحل اداری آن در حال انجام است. برازیل در ابتدا با ۳۸ درصد ارزش اسمی، اولین خرید خود از مشتریان این صرافی را با عدد ۱۰۶،۳۳۳ دلار انجام داد که اکنون بیش از دو میلیون دلار ارزش دارد. دیگر شرکتی که دست به اقدام مشابهی زده، Fortress Investment Group‌ است.
با سقوط پلتفرم‌های سلسیوس و 3AC، برازیل بار دیگر به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در شرکت‌های ورشکسته و دارایی‌های پرریسک در حال ظاهر شدن است. او البته گفته که هنوز با هیچ‌یک از مشتریان بزرگ این پلتفرم‌ها توافقی نکرده است.
در حال حاضر، بیت کوین برای تست پایین‌ترین سطح خود در سال جاری، یعنی ۱۷۶۰۰ دلار آماده می‌شود. فشار فروش ارزهای دیجیتال در ماه‌های گذشته، کل ارزش بازار این صنعت را به زیر یک تریلیون دلار رسانده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا