عمومی

ردمی توربو ۳ رونمایی شد؛ قدرتمندترین گوشی میان‌رده جهان، حتی بالاتر از پوکو X6 پرو

ردمی توربو ۳ رونمایی شد؛ قدرتمندترین گوشی میان‌رده جهان، حتی بالاتر از پوکو X6 پرو

شیائومی همان‌طور که قبلا وعده داده بود، با برگزاری مراسمی از گوشی جدید ردمی توربو ۳ رونمایی کرد. «ردمی توربو» برند جدید شیائومی است که می‌خواهد گوشی‌های قدرتمند و خوش‌قیمت به بازار عرضه کند؛ رویکردی که مشابهش را با برند پوکو و عرضه‌ی محصولاتی از جمله پوکو X6 پرو دیده بودیم.

ردمی توربو ۳ اولین گوشی از برند جدید محسوب می‌شود و با مشخصات فنی چشمگیر و قیمت رقابتی به‌راحتی در فهرست بهترین گوشی میان رده قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین شاخصه‌ی ردمی توربو ۳، پردازنده‌ی آن است. اسنپدراگون 8s نسل ۳ قدرت پردازشی میان‌رده‌ی جدید ردمی را تامین می‌کند. این تراشه‌ی ۴ نانومتری در واحد CPU یک هسته‌ی Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز، چهار هسته‌ی Cortex-A720 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A520 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز دارد.

رنگ‌بندی و پنل پشتی و جلویی گوشی شیائومی ردمی توربو ۳

اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ کوالکام اکثر قابلیت‌های مدل پرچمدار (اسنپدراگون ۸ نسل ۳) را در خود دارد، ازجمله پشتیبانی از پردازش محلی هوش مصنوعی. به‌لطف این تراشه، ردمی توربو ۳ می‌تواند از قابلیت‌های هوش مصنوعی که در بهترین گوشی ها وجود دارند، بهره‌مند شود.

پنل جلویی گوشی شیائومی ردمی توربو ۳ در دستان یک شخص

Redmi Turbo 3 به فریم تخت با انحنای جزئی در گوشه‌ها مجهز است و در پنل پشتی از دو دوربین میزبانی می‌کند. ضخامت این دستگاه ۷٫۸ میلی‌متر و وزنش تنها ۱۷۹ گرم است. ردمی می‌گوید گوشی جدیدش به‌لطف گواهی پنج ستاره‌ی SGS در برابر سقوط مقاوم است.

ردمی توربو ۳ از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی اولد با حاشیه‌های بسیار نازک، وضوح 1.5K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲٬۴۰۰ نیت بهره می‌برد. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر قرار گرفته است.

پنل پشتی و رنگ‌بندی گوشی شیائومی ردمی توربو ۳

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سونی (حسگر LYT-600) با لرزشگیر اپتیکال و دوربین هشت مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی مجموعه‌دوربین ردمی توربو ۳ را تشکیل می‌دهند. این گوشی هوشمند از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای پاک کردن عناصر ناخواسته از تصاویر بهره می‌برد.

انرژی گوشی جدید شیائومی از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۹۰ وات تامین می‌شود. ردمی توربو ۳ سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS را اجرا می‌کند.

مایشگر گوشی شیائومی ردمی توربو ۳

از دیگر قابلیت‌های ردمی توربو ۳ می‌توان به پشتیبانی از ژست‌های حرکتی اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد گوشی را به راحتی از فاصله‌ی دور کنترل کنند. همچنین ویژگی‌هایی مانند تولید زیرنویس و خلاصه‌سازی متن مبتنی‌بر هوش مصنوعی وجود دارد. گوشی جدید ردمی از فناوری‌های ارتباطی WiFi-7، بلوتوث و NFC پشتیبانی می‌کند.

قیمت گوشی شیائومی مدل ردمی توربو ۳ در کانفیگ پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی حدود ۲۷۶ دلار است. قیمت گوشی در بهترین کانفیگ با ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی به حدود ۳۸۶ دلار می‌رسد. این گوشی در رنگ‌های سبز،‌ طلایی و مشکی در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا