عمومی

حذف پرحاشیه شبیه‌ساز آیفون؛ اپل اشتباهش را پذیرفت

حذف پرحاشیه شبیه‌ساز آیفون؛ اپل اشتباهش را پذیرفت

اپل چند روز پیش شبیه‌ساز iGBA که به کاربران گوشی آیفون امکان اجرای بازی‌های کنسول گیم‌بوی را می‌داد، در‌دسترس کاربران قرار داد؛ اما بعد از مدت کوتاهی مجبور شد به‌دلیل نقض قوانین اپ‌ استور و تخلفات مربوط‌ به هرزنامه‌ و حق تکثیر، آن را حذف کند.

براساس گزارش مک‌‌رومرز، اپل بعد از حذف شبیه‌ساز iGBA از اپ‌ استور توضیحاتی ارائه داد و بر دستورالعمل‌های خود برای شبیه‌سازها نیز تأکید کرد. iGBA درواقع نسخه‌ای کپی از اپلیکیشن متن‌باز GBA4iOS است که برای درآمدزایی از نمایش تبلیغات فراوان استفاده می‌کند.

اپل مستقیماً اسمی از اپلیکیشن متن‌باز GBA4iOS نبرد؛ اما اعلام کرد که iGBA به‌دلیل اینکه پروژه‌ی توسعه‌دهنده‌ی دیگری را کپی و با نام خود منتشر کرد، از اپ استور حذف شده است.

اپل تأیید کرد که شبیه‌سازها در اپ‌استور به بارگیری رام‌های دانلودشده از وب مجاز هستند؛ اما این امکان فقط درصورتی فراهم خواهد بود که به شبیه‌سازی بازی‌های قدیمی کنسول‌ها بپردازند. اپل اعلام کرد که عملکرد iGBA را پیش از آنکه متوجه شود نسخه‌ای کپی از پروژه‌ای محبوب است، بر اشتباهش تأیید کرده بود.

هنوز مشخص نیست که اپل می‌خواهد کدام بازی‌های کنسولی را دوباره زنده کند؛ اما اگر بخواهد این‌ کار را انجام دهد باید ابتدا محدودیت‌های آن را به‌خوبی در نظر بگیرد.

نینتندو بعد از اینکه اپل تأیید کرد که شبیه‌ساز iGBA نسخه‌ای کپی‌شده است، واکنشی به این قضیه نشان نداد؛ اما پیش‌تر در وب‌سایت پشتیبانی ایالات‌ متحده‌ی خود اعلام کرده بود دانلود نسخه‌های غیرقانونی بازی‌هایش مجاز نیست.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا