رمز ارز

جزییات دستگیری سرکرده‌های دو کلاهبرداری هرمی رمزارزی در کشور!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به فعالیت‌های مشابه شرکت‌های هرمی در حوزه رمزارزها، از جمله برنامه‌ها و نرم افزارهایی نظیر tmon55 هشدار داد.
سرهنگ رجبی گفت:

به تازگی کلاهبرداران سایبری، فعالیت مشابه شرکت‌های هرمی در حوزه رمزارزها را آغاز کرده و از کاربران می‌خواهند که با معرفی افراد جدید به عنوان زیرمجموعه خود یا معرفی افراد برای نصب نرم افزار برای خود درآمد کسب کنند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

سرهنگ رجبی با بیان این‌که به تازگی شرکتی جعلی تحت عنوان tmon55 وارد این فضا شده، توضیح داد:

tmon55 سعی دارد که خود را وابسته به شرکت معتبر tmon در کره نشان دهد، در حالی که بررسی‌ها خلاف این موضوع را ثابت کرده است. این شرکت جعلی حتی برای اعتماد بیشتر کاربران نرم افزاری را نیز طراحی کرده و از کاربران خود می‌خواهد که نسبت به خرید رمزارز اقدام کرده و به ازای معرفی افراد جدید، سود خود را به شکل ارز دیجیتال یا دلار دریافت کنند.

وی افزود:

حتی این احتمال وجود دارد که این شرکت از طریق نرم افزارهای نصب‌شده روی تلفن همراه و سیستم‌های رایانه‌ای کاربران، اقدام به هک سیستم آنها کرده و اطلاعات کاربری و محرمانه آنان را نیز مورد سوءاستفاده قرار دهد.

به گفته سرهنگ رجبی، این پروژه به خصوص در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی مورد توجه برخی کاربران قرار گرفته است. لازم به ذکر است که به گزارش یک منبع آگاه، عوامل اصلی و سر شبکه‌های این کلاهبرداری هرمی و یک پروژه کلاهبرداری دیگر به نام Qoojpn، در خوی دستگیر شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا