بازی

فروش پلی استیشن ۵ از مرز ۳۰ میلیون دستگاه عبور کرد

فروش پلی استیشن ۵ از مرز ۳۰ میلیون دستگاه عبور کرد

کمی بیشتر از دو سال از عرضه کنسول پلی استیشن ۵ (PS5) به بازار گذشته و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان خریداری شده است.

شب گذشته سونی کنفرانسی در رویداد CES 2023 برگزار کرد که در آن به میزان فروش پلی استیشن ۵ اشاره شد. این شرکت در سال مالی جاری که تا ۳۱ مارچ ۲۰۲۳ (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) ادامه دارد ۱۰.۷ میلیون PS5 به فروشگاه‌ها منتقل کرده است. البته آمار انتقال به فروشگاه‌ها با آمار فروش کمی فرق دارد و بیشتر است.

مطلب پیشنهادی:آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟دو راهی عقل و احساس!
آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟

سونی پیش‌بینی کرده بود که در سال مال ۲۰۲۳ حدود ۱۸ میلیون دستگاه به بازار عرضه کند. از این رو آن‌ها تنها سه ماه فرصت دارند که ۷.۳ میلیون پلی استیشن ۵ دیگر را به فروش برسانند. جیم رایان در کنفرانس شب گذشته اعلام کرد که دسامبر سال ۲۰۲۲ بهترین ماه برای این کنسول بوده و بیشترین فروش خود را در این ماه تجربه کرده است.

پلی استیشن ۵

سونی اعلام کرده که قصد دارد در سال مالی ۲۰۲۴ که از ۱ آپریل (۱۲ فروردین) آغاز می‌شود، ۲۳ میلیون کنسول به فروش برساند. اگر سونی موفق به انجام این کار شود کنسول نسل نهمی آن‌ها از پلی استیشن ۴ در همین بازه زمان پیشی می‌گیرد. با توجه به بهبود اوضاع بازار سخت‌افزار احتمالا این شرکت بتواند تولید کافی برای رسیدن به این هدف داشته باشد.

سونی در رویداد شب گذشته تمرکز زیادی روی فرانچایز Gran Turismo و هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر ۲ هم داشت. از این رو اولین تریلر از فیلم سینمایی گرن توریسمو را منتشر و عرضه نسخه هفتم آن برای این هدست تایید کرد.

مطلب پیشنهادی:هر آن‌چه باید از فرم جدید پلی‌ استیشن پلاس بدانیداین که همونه!
هر آن‌چه باید از فرم جدید پلی‌ استیشن پلاس بدانید


چرا کانتر استرایک هنوز خوب است؟

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا