رمز ارز

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در پی رویداد هاوینگ اخیر، صرفه استخراج بیت کوین برای ماینرها کاهش یافته است. طبق داده‌های شرکت کوین‌شیرز (CoinShares)، این روزها هزینه استخراج بیت کوین برای شرکت‌های بزرگ حدود ۵۳ هزار دلار است.

کارشناسان معتقدند که قدرت کل استخراج بیت‌کوین ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به ۷۰۰ اگزاهش برسد. برای اجرای شبکه بیت کوین به قدرت بسیار بیشتری نیاز است، اما نکته‌ای که اکنون اهمیت دارد، این است که پس از هاوینگ، ممکن است برخی از تجهیزات شرکت‌های استخراج با سوددهی کمتر خاموش شوند و تعداد ماینرها تا حدود ۱۰ درصد کاهش یابد.

هر چند یک جنبه مثبت هم برای این قضیه وجود دارد. برخی از ماینرهای هوشمند به مکان‌هایی نقل مکان می‌کنند که دارای انرژی ارزان‌تر و اغلب در حال هدررفت هستند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

آن‌ها همچنین شروع به استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای کسب درآمد بیشتر در کشورهایی که انرژی پایدار و ارزان ارائه می‌دهند، کرده‌اند. این موضوع می‌تواند باعث تقویت شبکه در آینده شود.

بنابراین، این امکان وجود دارد که در آینده، هزینه استخراج بیت کوین حتی بیشتر از پیش‌بینی‌ها افزایش پیدا کند.

هزینه‌ ماینرها برای مواردی مانند برق و خود تجهیزات ممکن است روی کاغذ تقریبا دو برابر شود، در حالی که هزینه کیلووات بر ساعت ثابت می‌ماند. با توجه به این موضوع ماینرها در تلاشند تا با خرید تجهیزات بهینه‌تر و یافتن انرژی ارزان‌تر، بقای خود را تضمین کنند.

آنها قصد دارند از درآمد اضافی حاصل از روند صعودی پس از هاوینگ و هزینه ارزان استخراج، برای پرداخت بدهی‌ها و آماده شدن برای تغییر شرایط بازار استخراج استفاده نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا