تکنولوژی

آیا گجت جنجالی Rabbit R1 صرفاً یک اپ اندرویدی است؟ سازنده آن پاسخ می‌دهد

آیا گجت جنجالی Rabbit R1 صرفاً یک اپ اندرویدی است؟ سازنده آن پاسخ می‌دهد

براساس گزارش‌های جدید، کارشناسان فناوری توانسته‌اند سیستم‌عامل و دستیار هوش مصنوعی گجت Rabbit R1 را روی یک گوشی هوشمند اندرویدی پیاده‌سازی کنند. به‌زعم آن‌ها این ابزار صرفاً یک اپلیکیشن برپایه اندروید است و لزومی ندارد که به آن یک گجت جداگانه اختصاص داد. سازنده این شرکت اما در پاسخ گفته است که نباید این گجت را به یک اپلیکیشن اندرویدی تقلیل داد و بدون سخت‌افزار و سیستم‌عامل مخصوص، نمی‌توان از آن به‌درستی استفاده کرد.

براساس گزارش Android Authority، با نصب یک APK می‌توان سیستم هوش مصنوعی R1 را در یک گوشی اندرویدی اجرا کرد. پس از نصب، این برنامه سیم‌کارت را تشخیص می‌دهد و می‌توانید از دکمه تنظیم صدای گوشی به‌جای دکمه کناری گجت R1 استفاده کنید. این اپ همچنین امکان راه‌اندازی حساب rabbithole و استفاده از دستیار صوتی هوش مصنوعی را نیز فراهم می‌کند. به‌این‌ترتیب، چه نیازی به یک دستگاه جداگانه برای چنین برنامه‌‌ای وجود دارد؟ «جسی لیو»، بنیان‌گذار و مدیرعامل Rabbit در بیانیه‌ای به این سؤال پاسخ داده است.

آیا گجت جنجالی Rabbit R1 صرفاً یک اپ اندرویدی است؟ سازنده آن پاسخ می‌دهد
اجرای لانچر R1 در پیکسل 6a

سیستم گجت Rabbit R1 صرفاً یک اپلیکیشن اندرویدی نیست

جسی لیو در پاسخ به گزارش سایت‌های فناوری گفته است که Rabbit R1 یک برنامه اندروید نیست و برای استفاده از هوش مصنوعی و مدل اکشن بزرگ (LAM) آن به این گجت نیاز است. به‌عبارت دقیق‌تر، سیستم عامل rabbit و LAM آن با AOSP (پروژه متن‌باز اندروید) ساخته شده و با فریمور فضای ابری اختصاصی اجرا می‌شود. بنابراین یک APK اندرویدی، بدون سیستم‌عامل مناسب و سیستم‌های اختصاصی این شرکت نمی‌تواند دسترسی به خدمات rabbit را فراهم کند.

گجت R1، تنها گجتی نیست که می‌خواهد گوشی‌های هوشمند را به چالش بکشد. گجت AI Pin نیز با چنین هدفی رونمایی شد، اما به‌نظر می‌رسد حتی این گجت را نیز می‌توان روی نسخه‌ای از نرم‌افزار متن‌باز اندروید اجرا کرد.

Rabbit همچنین اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود را به‌تازگی برای رفع برخی از مشکلات ازجمله تخلیه سریع باتری R1 منتشر کرد. بااین‌حال، باوجود گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی، کاربران معمولی همچنان رغبت چندانی به خرید گجت R1 ندارند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا