تکنولوژی

سامسونگ دوباره در بازار موبایل هند اول شد؛ رشد فروش در فصل اول 2024

سامسونگ دوباره در بازار موبایل هند اول شد؛ رشد فروش در فصل اول 2024

سامسونگ به‌تازگی در بازار جهانی تخت پادشاهی فروش موبایل را از اپل پس گرفت. این غول کره‌ای حالا در سه‌ماهه اول 2024، دوباره بزرگ‌ترین فروشنده گوشی هوشمند بازار هند شده و نسبت به سه‌ماهه اول 2023 رشد داشته است.

براساس آخرین آمار منتشرشده توسط شرکت تحقیقات بازار کانالیس، سامسونگ با 19 درصد سهم بازار، بزرگ‌ترین برند گوشی هوشمند در هند است. این شرکت کره‌ای حدود 6.7 میلیون گوشی هوشمند در طول سه‌ماهه سال جاری میلادی فروخته که رشد 6 درصدی را نسبت به سه‌ماهه اول 2023 نشان می‌دهد. کانالیس می‌گوید عملکرد قوی سامسونگ به‌دلیل فروش قوی‌تر گلکسی S24 نسبت به نسل قبلی خود است. سری جدید پرچمدار سامسونگ به غیر از عملکرد مناسب، به‌دلیل گزینه‌های خدمات پس از فروش و ویژگی‌های هوش مصنوعی توانسته فروش خوبی را در هند تجربه کند.

سهم بازار گوشی‌های هوشمند سامسونگ

پرفروش‌ترین برندهای گوشی در بازار هند پس از سامسونگ

شیائومی با فروش 6.4 میلیون گوشی هوشمند و تصاحب 18 درصد از سهم بازار در سه‌ماهه اول 2024، در رتبه دوم قرار گرفت. سامسونگ باید در آینده مراقب شیائومی باشد، زیرا تنها یک درصد تفاوت بین این دو وجود دارد. رشد سالانه خیره‌کننده 29 درصدی شیائومی به‌دلیل فروش عالی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند ردمی 13C 5G، ردمی نوت 13 5G و پوکو X6 بوده است.

«ویوو» با فروش 6.2 میلیون گوشی هوشمند و در اختیار داشتن 18 درصد سهم بازار، در رتبه سوم قرار گرفت. این افزایش 14 درصدی در مقایسه با فروش سه‌ماهه اول 2023 است. «اوپو» تنها برندی است که در بین پنج برند برتر بازار هند، با کاهش فروش روبه‌رو شده. این شرکت در این بازه زمانی 3.7 میلیون گوشی هوشمند فروخته است که در مقایسه با سه‌ماهه اول 2023، حدود 4 درصد کاهش را نشان می‌دهد. رتبه چهارم در اختیار این برند قرار دارد.

«ریلمی» نیز 3.4 میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار کرد که 17 درصد بیشتر از عملکرد سال گذشته بود. این شرکت در سه‌ماهه اول 2024 در رتبه پنجم بازار گوشی‌های هوشمند هند قرار گرفت. به‌طور کلی، بیش از 35.3 میلیون گوشی هوشمند در سه‌ماهه اول 2023 در هند فروخته شد. این میزان 15 درصد بیشتر از فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور در مقایسه با سه‌ماهه اول سال 2022 بود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا