عمومی

ایلان ماسک با اخراج نیروهای تسلا، تیم سوپرشارژر را فلج کرد

ایلان ماسک با اخراج نیروهای تسلا، تیم سوپرشارژر را فلج کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با رویکرد کاملاً سخت‌گیرانه‌اش برای کاهش هزینه‌ها، اختلالات گسترده‌ای به‌بار آورده؛ اخراج حداقل ۵۰۰ نفر از بخش سوپرشارژر و خروج مدیر ارشد واحد مذکور یعنی ربکا تینوچی، فقط بخشی از پیامدهای تصمیم ماسک است.

اخراج نیروهای تسلا در بدترین زمان ممکن رخ داده است. این شرکت در آستانه‌ی تبدیل سوکت شارژ اختصاصی خود به استاندارد عمومی در آمریکای شمالی قرار داشت. اکنون ماسک ادعا می‌کند تیم کوچک‌تر، به‌جای تمرکز بر راه‌اندازی ایستگاه‌های سوپرشارژر جدید، بر آنلاین‌بودن دائمی ایستگاه‌های شارژ تمرکز خواهد کرد. کارمندان اخراج‌شده گفته‌اند تعدیل نیروی اخیر، توانایی تسلا را در رسیدگی به قطعی‌های احتمالی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

تسلا چند هفته پیش در اسناد ارائه‌شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از پیشرفت‌های بخش سوپرشارژر خود خبر داد. خودروساز برقی در این سند از تصمیم خود برای تقویت تیم‌های زیرساخت شارژ با هدف گسترش شبکه و پشتیبانی از خودروهای برقی سایر شرکت‌ها گفته بود. تسلا قبل‌ از تعدیل نیروی گسترده در بخش سوپرشارژر، ۱۷ میلیون دلار کمک‌هزینه‌ی دولتی برای توسعه‌ی زیرساخت شارژ خودروهای برقی دریافت کرده بود.

لوگو تسلا / Tesla از نمای نزدیک در روز روشن

Getty Images

تسلا در واقعیت، خلاف جهت توسعه‌ی شبکه‌ی شارژ خود عمل می‌کند. منابع خبری به Electrek گفته‌اند این شرکت سفارش ساخت چهار ایستگاه سوپرشارژر را برای منطقه‌ی نیویورک لغو و از اجاره‌نامه‌ها صرف‌نظر کرده است. این موضوع، پیش‌بینی ماسک مبنی‌بر کندشدن روند نصب ایستگاه‌های جدید را تأیید می‌کند.

ایمیل‌های ارسالی به بخش شارژ تسلا، وضعیت نامطلوب این شرکت را تأیید می‌کنند. به‌گفته‌ی پیمانکاری که روی نصب ایستگاه‌های شارژ تسلا کار می‌کند، ایمیل‌های ارسالی همیشه برگشت می‌خورند. این پیمانکار می‌گوید زمانی‌ که برای نصب ایستگاهی در دالاس به محل پروژه مراجعه کرده، مسئول بخش ساخت‌وساز تسلا طی تماسی به او اعلام کرده است که کل تیم تعدیل شده‌اند.

پروژه‌های نصب شارژرهای کندتر تسلا (Level 2) در مجتمع‌های آپارتمانی نیز تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند. شخصی به نام دون برک در ایکس اعلام کرده که نصب چهار شارژر در ساختمان او به‌طور ناگهانی متوقف شده است و هیچ نشانه‌ای از رسیدگی به مشکل وجود ندارد.

کاربری دیگری در ردیت نوشته که پروژه‌ی ۷٬۰۰۰ دلاری او به‌دلیل نیاز به رفع مشکل نرم‌افزاری از طرف تسلا، متوقف شده است و هیچ پاسخی از این خودروساز دریافت نمی‌کند.

پیمانکار دیگری از لغو پروژه‌ی ساخت ایستگاه متشکل از ۴۳ شارژر خبر داد و به گفته‌ی این شخص، فردی که با او در تسلا در ارتباط بوده، از اخراج کل تیم پروژه خبر داده است.

ایستگاه سوپر سارژ تسلا

Getty Images

تسلا برای نصب ۲۰ هزار شارژر در هتل‌های هلیتون قراردادی بزرگ منعقد کرد، اما مشخص نیست این پروژه نیز تحت‌تأثیر وضعیت کنونی شرکت خودروساز قرار خواهد گرفت یا خیر.

کمبود نیروی انسانی در تسلا بر دردسترس بودن آداپتورهای CCS به NACS تأثیر گذاشته است. قرار بود این آداپتورها امسال به مالکان خودروهای برقی فورد، ریوین و جنرال موتورز و نهایتاً به همه‌ی خودروسازان بزرگ ارسال شوند تا بتوانند از سوپرشارژرهای تسلا استفاده کنند.

برخی از مالکان فورد موستانگ مک‌-ای و F-150 لایتنینگ ایمیل‌هایی از فورد به‌اشتراک گذاشته‌اند که نشان از تأخیر ارسال آداپتور شارژ سریع آن‌ها دارد. زمان تحویل برخی از این آداپتورها از ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) به ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) و برای برخی دیگر حتی به سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) موکول شده است.

شبکه‌ی سوپرشارژر تسلا به‌طور گسترده به‌عنوان الگوی برتر در زمینه‌ی ساخت زیرساخت شارژ خودروهای برقی شناخته می‌شود؛ الگویی که به‌نظر می‌رسد سایر شبکه‌های شارژ خودروهای برقی از نظر وسعت و قابلیت اطمینان نمی‌توانند به آن برسند. گفته می‌شود تسلا ۷۴ درصد از کل شارژرهای سریع آمریکای شمالی را در اختیار دارد.

به‌گفته‌ی یکی از کارمندان سابق تسلا، تینوچی پیش‌ از تعدیل نیرو به‌صورت خصوصی با ماسک دیدار کرده بود تا مخالفت خود را با وسعت تعدیل نیرو اعلام کند. حالا با خروج تینوچی و بخش بزرگی از تیم سوپرشارژر، برتری قابل‌ توجه تسلا در این زمینه در معرض خطر قرار دارد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا