بازی

مهمترین کاربردهای سرور اختصاصی

مهمترین کاربردهای سرور اختصاصی

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در دنیای مملو از تکنولوژی امروزی که همواره شاهد پیشرفت یا ساخت ابزارهای بروز و جدیدتر هستیم؛ سرعت و بهبود کاربرد ابزار بسیار حائز اهمیت است. زمان بسیار ارزشمند بوده و انسان‌ها در فضای اینترنت در کسری از ثانیه تصمیم می‌گیرند که چه عملیاتی را انجام داده یا از چه کاری خودداری کنند. 

در دنیایی با چنین ویژگی‌ها سرور می‌تواند همچون یک برگ برنده سرعت و عملکرد را بهبود بدهد. سرورها انواع مختلفی دارند که قدرتمندترین آنها سرور اختصاصی Dedicated است که مدیریت تمامی بخش‌ها را از سخت افزار تا نرم افزار برای مالک خود مهیا می‌کند. در ادامه به کاربردها سرور اختصاصی و چیستی آن می‌پردازیم.

سرور اختصاصی چیست؟

برای پرداخت به کاربردها سرور اختصاصی و چیستی این سرور ابتدا باید بدانیم که سرور چیست تا چه کابردی دارد و چطور به بهبود عملکرد در فضای مجازی کمک می‌کند و اصلا تفاوت سرور اختصاصی ایران و خارج در چیست.

سرورها کاربردهای متعددی در فضای آنلاین دارند، کاربردهایی نظیر میزبانی وب‌سایت‌ها یا امکان پذیر کردن معاملات ارزی بین المللی. از آنجایی که سرورها انواع مختلفی دارند، کاربردهای متعددی نیز دارند.

سرورها را می توان به دو دسته‌ی اصلی سرورهای مجازی و اختصاصی تقسیم کرد که در این متن به سرور اختصاصی و کاربردها سرور اختصاصی می پردازیم و نگاه گذرایی به و نکات خرید سرور مجازی نیز خواهیم داشت.

سرور اختصاصی چه ویژگی‌هایی دارد؟

سرور اختصاصی سروری است که همانطور که از نام آن مشخص می‌شود همه چیز در آن به صورت اختصاصی در اختیار مالک یا کاربر قرار می‌گیرد. اختصاصی بودن در این سرور به این معناست که خریدار می تواند سخت افزار و نرم افزار را بر اساس نیازهای خود و کاربری مورد نظر تغییر دهد و برای این کار می‌تواند کاملا مستقلانه عمل کند.

در سرور اختصاصی همه چیز تنها متعلق به یک کاربر است و با هیچ کسب و کار یا کاربر دیگری به اشتراک گذاشته نمی شود و انتخاب مناسبی برای افراد یا کسب و کارهایی است که می‌خواهند همواره بهترین پرفورمنس را داشته باشند و همه چیز در کنترل آنها باشد.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی در واقع بخشی از یک سرور فیزیکی است که در پلن یا پکیج‌های مختلف به کاربر داده می‌شود و خریدار برای استفاده از آن باید پلن خریداری شده‌ی خود را تمدید نماید و به بیانی ساده‌تر سروری به صورت فیزیکی به فرد تعلق نمی‌گیرد. این سرویس به صورت سرور مجازی ایران و خارج ارائه میشود.

در سرورهای مجازی هر کاربر می‌تواند بر اساس نوع کاربری و نیاز خود پلن مورد نظر را تهیه کند برای مثال فردی برای میزبانی وب سایت خود علاقمند به تهیه سرور مجازی است، او می تواند بر اساس میزان فضایی که وب سایت وی نیاز دارد، پلنی را بخرد که پاسخگوی نیازهای او باشد. 

کاربردهای سرور اختصاصی

سرورهای مجازی و اختصاصی هریک کاربردهایی دارند که همواره نیاز کاربر نقش مهمی در انتخاب آنها ایفا می‌کند. از مهمترین کاربردهای سرور اختصاصی برای میزبانی وب سایت های پر مخاطبی مانند دانشگاه ها یا مراکزی است که کلاس های آنلاین برگزار می کنند.

در مواقعی که امنیت، منابع زیاد و آپتایم (به معنای عدم یا کم بودن قطعی) وب سایت نقشی اساسی در کسب و کار ایفا می کند سرور اختصاصی بی تردید بهترین گزینه است.

بی شک شرکت های بزرگی که علاقمند هستند سرور آنها کاربران و بازدیدکنندگان زیادی را پشتیبانی کند باید سرور اختصاصی خریداری کنند تا مطمئن باشند بهترین کیفیت و بهره وی را دارند و بر خلاف بسیاری از وب سایت هایی که صاحبان آنها علاقه ای به خرید سرور اختصاصی ندارند، وب سایت آنها با زیاد شدن ترافیک همواره فعال خواهد بود.

ارتقای سرورهای اختصاصی چگونه است؟

همانطور که این نوع سرورها امکان مدیریت تمامی بخش ها را به کاربر می دهند، امکان ارتقا نیز دارند و در صورت نیاز و لزوم کاربر وی می تواند سرور خود را ارتقا بدهد تا برای مثال از منابع بیشتری برخوردار شود یا از سخت افزارهای بروزتری استفاده کند و با توجه به کاربردهای سرور اختصاصی که بسیار متنوع است؛ بسیاری از متخصصان ترجیح می دهند که سرور خود را ارتقا بدهند.

ویژگی های سرور اختصاصی خوب چیست؟

برای دستیابی به سرور اختصاصی که عملکردی عالی داشته باشد نیاز است که برخی ویژگی ها در آن باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

سخت افزار باکیفیت: هارد یکی از سخت افزارهای حائز اهمیت در سرورها و به ویژه سرورهای اختصاصی است به همین خاطر برند و کیفیت آن بسیار مهم محسوب می شود برای مثال هاردهای SSD یا MVMe برند سامسونگ یا اچ پی کیفیت خوبی دارند و هرچه هارد از برندهای بی کیفیت و متفرقه باشد بی شک در سرور نیز تاثیرگذار خواهد بود. این موضوع در سایر موارد مرتبط با سخت افزار نیز صادق است.

پشتیبانی: علاوه بر سخت افزار نکته ای در ساخت تجربه ای لذت بخش برای کاربر و خریدار سرور ددیکیت ایفا می کند پشتیبانی است. همواره پیشنهاد می شود که از سرویس دهندگان معتبر و شناخته شده خرید انجام بدهید تا با مشکلات کمتری رو به رو باشید؛ برای مثال در صورت بروز مشکلات احتمالی تیمی فنی و مناسب وجود داشته باشند تا شما را راهنمایی کرده یا به معضلات رسیدگی کنند.

مزایای سرور اختصاصی

سرور اختصاصی مزایای متعددی نظیر امکان مدیریت همه جانبه‌ی سرور، منابع کاملا اختصاصی، امکان ارتقا، افزایش پرفورمنس و در دسترس بودن همیشگی را دارد که سبب می شود انتخاب خوبی برای بسیاری از کسب و کارها باشد.

چطور سرور اختصاصی تهیه کنیم؟

در صورتی که کسب و کار شما نیاز به سرور اختصاصی دارد اولین قدم یافتن سرویس دهنده‌ای معتبر است. شرکت هایی مانند مبین هاست که به خاطر ارائه‌ی خدماتی چون مانیتورینگ و پشتیبانی 24 ساعته و استفاده از سخت افزارهای باکیفیت و بروز شناخته شده هستند انتخاب درستی خواهند بود زیرا تجربه‌ی این سرویس دهنده ها در راستای ارائه‌ی اینگونه خدمات زیاد است و قابل اعتماد هستند.

پس از یافتن سرویس دهنده‌ی خوشنام باید به وب سایت مجموعه مراجعه کرده و صفحه‌ی مربوط به کاربردها سرور اختصاصی و خرید آن را بیابید. حالا باید تصمیم بگیرید که نیازهای شما با سرور اختصاصی ایران تامین می شود یا سرور اختصاصی خارج.

منظور از سرور اختصاصی خارج این است که یک سرور با IP ایران خریداری می کنید و خارج نیز به این معناست که IP ارائه شده از سرور از یکی از کشورهای خارجی به شما تعلق خواهد گرفت. 

سرورهای با آی پی خارج به کاربر این امکان را می دهند که مانند یک شهروند از کشور دیگر فعالیت کند و مشخص نباشد که وی از ایران آنلاین شده است. اغلب افرادی که کسب و کار آنها مخاطبانی دارد که مخاطبان آنها در ایران حضور ندارند یا به نحوی فعالیت آنها با افراد خارج از ایران است سرورهایی تهیه می کنند که IP خارجی داشته باشد تا محدودیت های ایرانیان را نداشته باشند.

پس لوکیشن سرور را بر اساس ایران یا خارج انتخاب می کنید سپس پلن هایی برای شما نمایش داده می شود که باید یکی از آنها را انتخاب کنید. در هر پلن ویژگی های سرور نمایش داده شده که پس از انتخاب می توانید آن را به سبد خرید خود اضافه و سفارش بدهید.

اگر از شرکت های معتبر مثل مبین هاست خرید انجام بدهید پیش از انتخاب می توانید از مشاوره رایگان آنها نیز بهره مند شوید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا