بازی

معرفی دو انیمیشن محبوب کودکان و خردسالان در دیجیتون

معرفی دو انیمیشن محبوب کودکان و خردسالان در دیجیتون

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کارتون پاندای کونگ فو کار یکی از محبوب‌ترین انیمیشن ها در بین کودکان و حتی بزرگسالان است. داستان درباره پاندایی شیرین و دوست داشتنی است که در مغازه ناپدری خود نودل پخته و سرو می‌کند. پاندا علاقه زیادی به قهرمانان کونگ فو به خصوص گروه پنج آتشین دارد و برای رسیدن به جشن جنگجوی اژدها تمام تلاش خود را می‌کند.

در این جشن استاد بزرگ، اودوی، پاندا را به عنوان جنگجو انتخاب می‌کند در صورتی که پاندا هیچ کدام از فنون کونگ فو را بلد نیست! اتفاقی که داستان کارتون پاندای کونگ فو کار را هیجان‌انگیزتر می‌کند، فرار از زندان تایلانگ است. حالا پاندا باید با تایلانگ که مبارزی افسانه‌ای است رو به رو شود. تایلانگ سال‌ها قبل بعد از تمرین‌های زیاد و نرسیدن به مقام جنگجوی اژدها، عصبانی شده و با استادان خود از جمله شیفو و اودوی به مبارزه می‌پردازد.

تایلانگ در زندانی مخصوص در قعر کو‌ه‌ها زندانی بود و خیلی اتفاقی به وسیله یک پر توانست قفل های زندان را نابود کند و فرار کند تا انتقام گرفته و راز جنگجوی اژدها را به زور به دست آورد.

کارتون پاندای کونگ فو کار نشان دهنده اراده و خواستن است. پاندا با تمام وجود خواست که جنگجوی اژدها شود و بهترین مسیر را برای این کار انتخاب کرد. مسیر خودش! پاندا سعی نکرد که مثل گروه پنج آتشین باشد و از طریق علاقه به غذا و خوراکی رشد کرد. یکی از سکانس‌های جذاب کارتون پاندای کونگ فوکار صحنه‌ای است که پاندا برای رسیدن به یک نوع شیرین در پایان تمرینات خود با استاد شیفو به رقابت می‌پردازد و موفق می‌شود.

چرا شخصیت پاندای کونگ فو کار محبوب است؟

پاندا یا همان پو در هر شرایطی خودش است. چه زمانی که نودل برای مردم سرو می‌کرد، چه زمانی که به عنوان جنگجوی اژدها انتخاب شد و چه زمانی که در نبرد با تایلانگ پیروز شد؛ همیشه متواضع، مهربان و آماده به کمک به دیگران بود.

تلاش‌های پاندا برای یادگیری کونگ فو در کارتون پاندای کونگ فو کار از دلایل محبوبیت این انیمیشن محسوب می‌شود. شخصیت پردازی دقیق و حساب شده‌ قهرمانان و نقش منفی، تایلانگ، فیلمنامه استاندارد و با فراز و نشیب‌های هیجان‌انگیز، توانست انیمیشن محبوبی برای کودکان بسازد. صداپیشگان کارتون پاندای کونگ فو کار از بازیگران پرکار و مشهور هالیوود هستند. جک بلک در نقش پو یا همان پاندا، آنجلینا جولی در نقش ببری، داستین هافمن در نقش شیفو، جکی چان در نقش میمون و چندین بازیگر مطرح دیگر در نقش‌های فرعی کارتون پاندای کونگفو کار صداگذاری کردند.

بعد از موفقیت و فروش بالای کارتون پاندای کونگ فو کار، سازندگان شروع به ساخت فیلم‌های سینمایی بعدی کرده و حتی سریال پاندا کونگ فو کار را هم ساختند.

فیلم سینمایی پاندای کونگ فو کار 2 با شخصیت شرور دیگری مواجه می‌شویم که برای جلوگیری از یک پیشگویی، تمام پانداهای شهر را نابود کرده است. در این قسمت پاندا با گذشته خود قبل از آمدن نزد بابا شعله پز، آشنا می‌شود و در قسم سوم با خانواده خود ملاقات می‌کند.

کارتون ماشا و میشا، دوستی یک دختر چهارساله و خرس

کارتون ماشا و میشا محصولی روسی است و براساس افسانه‌ای محلی برای کودکان خردسال بازنویسی و ساخته شده است.

افسانه قدیمی ماشا و میشا زمینه ساز ساخت فیلم سینمایی (گلنار) نیز شده است. در این فیلم سینمایی که در سال 1367 به کارگردانی کامبوزیا پرتویی ساخته شد، دخترکی در جنگل گمشده و اسیر یک خرس می‌شود. در انیمیشن ماشا و میشا داستان اصلی کمی لطیف‌تر شده و دخترک با خرس دوست می‌شود و در جنگل زندگی می‌کند. این تغییر داستانی برای کودکان خردسال مناسب‌تر و آموزنده‌تر است.

ماشا اغلب حیوانات جنگل را مجبور می‌کند تا با او بازی کنند و میشا برای مقابله با این رفتار ماشا همیشه در صحنه حاضر است و مانند یک پدر وظیفه شناس از ماشا در برابر شیطنت‌های خودش مراقبت می‌کند.

معرفی دو انیمیشن محبوب کودکان و خردسالان در دیجیتون - lastech

شخصیت ماشا توسط بعضی از منتقدین به دلیل لجبازی و شیطنت‌های کودکانه نقدی منفی داشته اما سازندگان با توضیح و تشریح این شخصیت در کارتون ماشا و میشا به مخاطبان و منتقدان نشان دادند که ماشا مثل بیشتر کودکان هم سن و سالش رفتاری طبیعی داشته و شیطنت‌هایش هم بر اساس شخصیتش است.

برای تماشای کارتون ماشا و میشا وارد لینک زیر شوید:

https://www.digitoon.tv/animations/Masha-and-the-Bear-Series-2009-1730

ساخت انیمیشنی مناسب سن کودکان و خردسالان کار ساده‌ای نیست و باید فاکتور‌ها و موارد مهمی را مدنظر قرار داد. نویسندگان کارتون ماشا و میشا با بررسی رفتارهای کودکان خردسال و واکنش‌های آن‌ها به درس‌های ساده زندگی مثل اعتماد، همکاری، همفکری و … اساس داستانی هر اپیزود را نوشته و با کمک برخی روانشناس‌های کودک، جزئیات را بازنویسی می‌کنند.

انیمیشن‌ها و کارتون‌های زیادی در سایت دیجیتون برای تماشای کودکان با دوبله اختصاصی وجود دارد که مخاطبان می‌توانند با تماشای آن‌ها از اوقات فراغت خود لذت ببرند.

یکی از این انیمیشن‌ها کارتون ماشا و میشا است که علاوه بر ساده بودن داستان، هر اپیزود زمان کوتاهی دارد و داستان هر اپیزود هم جداگانه و کاملا مستقل است. شخصیت ها کاملا قابل درک هستند و کودکان با هرکدام می‌توانند همزاد پنداری کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تماشای کارتون ماشا و میشا اینجا کلیک کنید:

لینک: دیجیتون (digitoon.tv)

پلتفرم دیجیتون با ارائه بهترین، جدیدترین و باکیفیت ترین کارتون‌ها و انیمیشن‌ها را بیشتر بشناسید.

آدرس: تهران، خیابان خردمند جنوبی، کوچه ملکیان، پلاک یک

ایمیل: support@digitoon.tv

تلفن: ۰۲۱۴۲۵۷۰۵۷۰

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا