رمز ارز

مروری بر بزرگترین حملات و هک‌های دنیای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Chainalysis، سال 2022 از نظر تعداد پروژه‌های رمزارزی که مورد حمله قرار گرفتند و بودجه آنها به سرقت رفت، بزرگترین هک‌های کریپتو را به خصوص در ماه اکتبر داشته است.

۱۰۰ تتر (دلار) مهمان ما باشید
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس، ۱۰۰ تتر اول را پرداخت نکنید!


ثبت نام

به گزارش سایت دی‌کریپت، نبود امنیت و بازار نزولی وضعیت را برای بسیاری از کاربران سخت‌تر کرده است. Chainalysis طی گزارشی، بزرگترین هک‌های رمزارزی در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است.

صرافی FTX، حدود 650 میلیون دلار

سقوط صرافی FTX، بزرگترین رویداد رمزارزی در سال 2022 بود. FTX به طرز چشمگیری در طی چند روز سقوط کرد و میلیاردها دلار سرمایه را از دست داد. اما این پایان کار نبود و این صرافی پس از آن مورد حمله هکری مرموزی قرار گرفت و از چندین کیف پول که متعلق به FTX بودند، حدود 640 میلیون دلار به سرقت رفت. سپس وجوه به صرافی‌های دیگر منتقل شد و به ارزهای دیجیتال مختلف تبدیل شد. هنوز مشخص نیست چه کسی این دارایی‌ها را سرقت کرده است.

زنجیره هوشمند بایننس، 566 میلیون دلار

در تاریخ 6 اکتبر، هکرها با مورد هدف قرار دادن BSC Token Hub به بایننس نفوذ کرده و 566 میلیون دلار BNB را به سرقت بردند. هکرها اساساً با استفاده از شواهد برداشت مصنوعی، این توکن‌ها را از هیچ ساخته بودند. اما با این حال، هیچ یک از کاربران بایننس یا بلاکچین سرمایه خود را در این حمله از دست ندادند و مدیر عامل بایننس گفت که آنها توانسته‌اند حدود 80٪ تا 90٪ از وجوه مورد نظر را آزاد کنند.

پل رونین، 552 میلیون دلار

هکرها در ماه مارس به شبکه رونین، یک زنجیره جانبی برای بازی محبوب Axie Infinity، با استفاده از “کلیدهای خصوصی هک شده” برای جعل تراکنش‌ها و مطالبه وجوه، حمله کردند و حدود 552 میلیون دلار اتریوم و USDC را به سرقت بردند. یک هفته بعد، زمانی که این خبر فاش شد، ارزش وجوه دزدیده شده به 622 میلیون دلار افزایش یافت. که در این ماجرا بنا به گزارش‌های ایالات متحده، پای گروه هکری از کره شمالی درمیان بود.

پل Nomad، حدود 190میلیون دلار

پل دیگری در ماه آگوست مورد حمله قرار گرفت. Nomad که به کاربران امکان جابجایی دارایی‌های دیجیتال بین بلاکچین‌های مختلف را می‌دهد، طی حمله هکرها تمام سرمایه خود را از دست داد که در قالب اتریوم، USDC، DAI، FXS و CQT نگهداری می‌شد.

البته هکرها در ازای دریافت 10% پاداش، وجوه سرقتی را بازگرداندند و حدود 22 میلیون دلار بازیابی شد، اما این حمله باعث شد FBI به سرمایه‌گذاران هشدار دهد که چگونه مجرمان سایبری به پلتفرم‌های آسیب‌پذیر DeFi نگاه می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا