بازی

میزان فروش پلی استیشن ۵ به ۲۱.۷ میلیون دستگاه رسید

میزان فروش پلی استیشن ۵ به ۲۱.۷ میلیون دستگاه رسید

بیش از یک سال و نیم از عرضه پلی استیشن ۵ به بازار گذشته و سونی اعلام کرده که تاکنون ۲۱.۷ میلیون کنسول به سراسر جهان ارسال کرده است. 

سونی در سه ماه ختم شده به تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) ۲.۴ میلیون PS5 به فروش رسانده است که نشان دهنده رشد بسیار کمی است. سونی سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۰۰ هزار کنسول کمتر به فروش رسانده بود. از طرف دیگر فروش نرم‌افزاری و تعداد کاربران فعال شبکه پلی استیشن در سه ماه گذشته افت داشته است.

در سه ماه اول سال مالی ۲۰۲۲ نزدیک به ۴۷ میلیون بازی برای PS4 و PS5 خریداری شده‌ است. طی سال ۲۰۲۱ در همین بازه زمانی این عدد به ۶۳.۳ میلیون بازی رسیده بود. ۷۹٪ از این بازی‌ها به صورت دیجیتالی خریداری شده‌اند که نسبت به سال پیش با ۸٪ رشد همراه بوده است.

مطلب پیشنهادی:۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانیدهر ارزانی بی‌حکمت نیست!
۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانید

سونی و پلی استیشن ۵

تعداد کاربران پلی استیشن پلاس نیز به ۴۷.۳ میلیون نفر رسیده است، این عدد در سال گذشته ۴۶.۳ میلیون نفر بود. تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه پلی استیشن از ۱۰۵ میلیون نفر به ۱۰۲ میلیون نفر رسیده است. سه ماه گذشته تعداد کاربران شبکه پلی استیشن به حداقل میزان خود از سال اوایل ۲۰۲۰ رسیدند.

درآمد سونی در زمینه فروش بازی‌ها و سرویس‌ها به ۴.۵۵ میلیارد دلار رسیده که ۱۱.۷٪ از سال پیش کمتر است. سونی پیش‌بینی می‌کند که در سال مالی ۲۰۲۲ بیش از ۱۸ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ به فروش برساند و گزارش‌ها نشان می‌دهد که تغییری در این زمینه ایجاد نشده است. 

مطلب پیشنهادی:هر آنچه باید درباره سرویس PlayStation Now بدانیدبا سرویس کلاد گیمینگ سونی بیشتر آشنا شوید
هر آنچه باید درباره سرویس PlayStation Now بدانید


کارت‌های حذف شده کلش رویال + بازی‌های انیمیشنی موبایل

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا