بازی

فروش هفته اول Hogwarts Legacy در بریتانیا ۸۰ درصد بیشتر از الدن رینگ بوده

فروش هفته اول Hogwarts Legacy در بریتانیا ۸۰ درصد بیشتر از الدن رینگ بوده

بازی Hogwarts Legacy که اخیراً منتشر شده، تا به حال موفقیت زیادی کسب کرده و علاوه بر ثبت رکورد، از آمار فروش Elden Ring نیز پیشی گرفته است.

GamesIndustry.biz گزارش کرده که بر اساس داده‌های GfK، از نظر فروش فیزیکی، بازی جدید برادران وارنر «به راحتی» پرفروش‌ترین بازی هفته گذشته بوده است. همچنین اشاره می‌کند که در مقایسه با آخرین بازی مهم فانتزی، Elden Ring، فروش هفته اول هاگوارتز لگسی ۸۰ درصد بیشتر بوده است.

۸۲ درصد از نسخه‌های فروخته شده روی پلی استیشن ۵ و ۱۸ درصد باقیمانده روی ایکس باکس سری ایکس بودند. این موضوع شامل فروش دیجیتال نمی‌شود و GI.biz اشاره می‌کند که سهم دیجیتال ایکس‌ باکس بیشتر از سهم فیزیکی کنسول است، آن هم به دلیل محبوبیت Xbox Series S که فقط دیجیتالی است.

مطلب پیشنهادی:چرا هالیوود اکثر سریال‌ها را قبل از پخش شدن کنسل می‌کند؟سریال‌هایی که قربانی سیاست‌های عجیب می‌شوند
چرا هالیوود اکثر سریال‌ها را قبل از پخش شدن کنسل می‌کند؟

از نظر فروش کلی در فرنچایز هری پاتر، فروش هفته اول Hogwarts Legacy پرفروش‌ترین هفته برای تمام آثار هری پاتر منتشر شده تا به امروز است.

هفته دوم عرضه بازی Harry Potter and the Philosopher’s Stone پیش از این پرفروش‌ترین هفته انتشار عناوین هری پاتر بود، اما فروش فیزیکی هاگوارتز لگسی حتی بدون در نظر گرفتن فروش دیجیتالی، تاکنون ۲ درصد بیشتر بوده است.

در ادامه جدول فروش فیزیکی بریتانیا، God of War Ragnarok در رتبه دوم باقی ماند. در حالی که Dead Space از رتبه سوم به هفتم سقوط کرد.

هفته گذشته این هفته عنوان
بازی جدید ۱ Hogwarts Legacy
۲ ۲ God of War Ragnarok
۱ ۳ FIFA 23
۴ ۴ Mario Kart 8: Deluxe
۱۱ ۵ Animal Crossing: New Horizons
۵ ۶ Call of Duty: Modern Warfare 2
۳ ۷ Dead Space
۶ ۸ Nintendo Switch Sports
۷ ۹ Minecraft (Switch)
۱۸ ۱۰ New Super Mario Bros U Deluxe

Hogwarts Legacy که بر اساس سری کتاب‌های محبوب هری پاتر نوشته جی.کی. رولینگ ساخته شده، در میان جنجال‌های قابل توجهی پیرامون دیدگاه‌های عمومی نویسنده در مورد حقوق تراجنسیتی‌ها منتشر شد.

Hogwarts Legacy

این بازی به دلیل نظرات عمومی متعدد رولینگ که توسط عده‌ای، ترنس‌فوبیک تلقی می‌شد، بایکوت شده بود و تعدادی از استریمرهای ناشناخته نیز اعلام کردند آن را بازی نمی‌کنند. البته تمامی این اقدامات در نهایت با شکست روبرو شد و شاید بتوان گفت حتی به فروش بیشتر بازی نیز کمک کرد.

اگرچه نویسنده در توسعه بازی نقشی نداشته، اما منتقدان اظهار نظر می‌کردند که رولینگ احتمالاً از فروش و از محبوبیت آن سود خواهد برد.

مطلب پیشنهادی:۷ نکته‌ای که باید پیش از شروع Hogwarts Legacy بدانیدسلام هری!
۷ نکته‌ای که باید پیش از شروع Hogwarts Legacy بدانید


ماجراجویی‌های هری پاتر توی دنیای ویدئو گیم

هری پاتر در دنیای گیم

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا