بازی

فروش جهانی Top Gun: Maverick از ۱.۴ میلیارد دلار عبور کرد

فروش جهانی Top Gun: Maverick از ۱.۴ میلیارد دلار عبور کرد

فیلم Top Gun: Maverick، موفق‌ترین فیلم تاریخ استودیو پارامونت، در سیزدهمین هفته اکران خود به جمع ده فیلم پرفروش تاریخ راه پیدا کرد و از مرز ۱.۴ میلیارد دلار در سطح جهانی گذشت.

پس از اینکه برگزاری رویداد قدردانی از طرفداران توسط استودیو در آخر هفته قبل بار دیگر فروش آن را در داخل آمریکا تقویت کرد، این فیلم توانست از غول مارول، Avengers: Infinity War، پیشی بگیرد و با فروشی معادل ۶۸۳.۳۷۵ میلیون دلار به ششمین فیلم پرفروش تاریخ باکس آفیس داخلی تبدیل شود.

مطلب پیشنهادی:۳۵ فیلم معمایی که شم کارآگاهیتان را فعال می‌کنندبهترین اسرار قتل در تمام دوران
۳۵ فیلم معمایی که شم کارآگاهیتان را فعال می‌کنند

هر هفته که آمار و ارقام فروش منتشر می‌شوند، Top Gun: Maverick در حال ثبت رکوردهای جدید است و از شدت آن کاسته نشده است. این هفته در سطح بین‌المللی توانست ۸.۷ میلیون دلار در ۶۳ بازار جمع‌آوری کند و از قبل به بزرگ‌ترین فیلم لایو اکشن پارامونت در ۳۷ بازار از جمله بریتانیا، استرالیا، برزیل، فرانسه، آلمان، ژاپن، کره و عربستان سعودی تبدیل شده بود. ماوریک در سطح جهانی تا به امروز ۷۲۰ میلیون دلار فروش داشته، بدون اینکه در چین یا روسیه اکران شود.

بریتانیا با ۹۸.۵ میلیون دلار بیشترین درآمد بین‌المللی را در اختیار دارد و پس از آن ژاپن (۸۵.۸ میلیون دلار)، کره جنوبی (۶۴.۶ میلیون دلار)، استرالیا (۶۲.۲ میلیون دلار)، فرانسه (۵۴.۷ میلیون دلار) و آلمان (۳۴.۸ میلیون دلار) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. Maverick در سیزدهمین هفته اکران خود بیش از ۲۴ میلیون دلار در تایوان و بیش از ۲۱ میلیون دلار در عربستان سعودی و برزیل به دست آورده است.

Top Gun: Maverick

چند روز پیش تاریخ عرضه نسخه‌های دیجیتال و بلوری Top Gun: Maverick مشخص شد که نسخه دیجیتال را می‌توان فردا ۲۳ آگوست (۱ شهریور) مشاهده کرد. با این حال برای دریافت نسخه‌های 4K Ultra HD و بلوری باید تا ماه نوامبر (آبان و آذر ۱۴۰۱) صبر کنید.

فیلم Top Gun: Maverick نه‌تنها در گیشه عملکرد بسیار درخشانی داشته، بلکه نقدهای بسیار مثبتی هم دریافت کرده است. این فیلم در حال حاضر امتیاز ۹۷٪ (منتقدان) و ۹۹٪ (تماشاگران) را در راتن تومیتوز دارد. این دنباله داستان پیت میچل با بازی تام کروز را روایت می‌کند که با گذشته خود روبه‌رو شده و به پسر دوست فقیدش، با بازی مایلز تلر، کمک می‌کند تا به عنوان خلبان آموزش ببیند. در کنار تام کروز و تلز دیگر اعضای تیم بازیگری شامل ول کیلمر، جنیفر کانلی و جان هَم می‌شود.

مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلم برتر ابرقهرمانی مخصوص بزرگسالاناز The Suicide Squad تا ددپول
۱۰ فیلم برتر ابرقهرمانی مخصوص بزرگسالان


lastech سینما: نقد سریال Sandman + جزئیات بیش‌تر از پروژه‌ گران‌قیمت نت‌فلیکس

تماشا کنید: با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا