رمز ارز

رکوردشکنی جدید بیت کوین در سال جدید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین (BTC) برای اولین بار از ۱۰ ژوئن سال گذشته به ۳۰ هزار دلار رسیده و اوج جدیدی را برای سال ۲۰۲۳ ثبت کرده است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

به گزارش رمزارز نیوز، قیمت بیت کوین به بالاترین سطحی که رسیده که از اواسط سال ۲۰۲۲ مشاهده نشده بود. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۳۰،۴۰۰ دلار معامله می‌شود که بیش از ۶٫۵ درصد نسبت به روز گذشته رشد دارد. به این ترتیب، رشد قیمتی ارز دیجیتال برتر بازار در یک ماه گذشته نیز به بیش از ۴۶ درصد می‌رسد.

رکوردشکنی جدید بیت کوین در سال جدید!
نمودار قیمت بیت کوین.

این رشد قیمتی در حالی رخ داده که فعالان بازار منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در ۱۲ آوریل هستند، شاخصی که بینشی از ادامه نبرد فدرال رزرو این کشور با تورم را ارائه می‌دهد.

از هفته گذشته، شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز به طور قاطع در قلمرو «طمع» باقی مانده و امتیاز ۶۸ از ۱۰۰ را نشان می‌دهد. شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال، احساسات فعلی نسبت به بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال را ارزیابی می‌کند که بالاترین امتیاز آن، ۱۰۰ است.

رکوردشکنی جدید بیت کوین در سال جدید!

این شاخص پیش‌تر و در ۲۱ مارس نیز به امتیاز ۶۸ رسیده بود که بالاترین سطح آن از زمان ثبت امتیاز بالای ۶۶ در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱ (تنها چند روز پس از ثبت بالاترین قیمت تاریخی بیت کوین در ۶۹ هزار دلار در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱) به شمار می‌رفت.

همان‌طور که می‌دانید، مایکل سیلور، بنیان‌گذار و رئیس اجرایی شرکت هوش تجاری MicroStrategy، مدافع صریح بیت کوین بوده و مسئولیت پذیرش این ارز دیجیتال به عنوان یک دارایی استراتژیک برای شرکت خود را بر عهده داشته است.

طبق گزارش‌ها، این شرکت به تازگی ۱،۰۴۵ واحد بیت کوین دیگر را به قیمت ۲۹٫۳ میلیون دلار خریداری کرد و مجموع BTCهای خود را به ۱۴۰ هزار واحد (به ارزش ۴٫۱۷ میلیارد دلار) رساند (تا تاریخ ۵ آوریل). با میانگین قیمت ۲۹،۸۰۳ دلاری برای خرید هر کوین، جهش قیمتی بیت کوین در روز گذشته به این معنی است که MicroStrategy در سرمایه‌گذاری اخیر خود سود کرده است.

لازم به ذکر است که MicroStrategy از اولین خرید بیت کوین خود در آگوست ۲۰۲۰، به طور پیوسته ذخایر BTC خود را افزایش داده است، حتی با وجود بازار خرسی ارزهای دیجیتال.

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا