عمومی

هیأت نظارت بر مطبوعات: کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیأت نظارت بر مطبوعات: کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیئت نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری که در پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند و هنوز برای دریافت مجوز فعالیت اقدام نکرده‌اند، درخواست کرد که در سریع‌ترین زمان ممکن درخواستشان را ثبت کنند.

دبیرخانه‌ هیئت نظارت بر مطبوعات در این خصوص اعلام کرده است:

در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه‌ی گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ ماه نسبت‌به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه‌ی جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

– دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات

هرچند در این دستور به‌طور مشخص اعلام نشده است که کانال‌های خبری همه پیام‌رسان‌ها، اعم از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی، ملزم به دریافت مجوز هستند یا با توجه به فیلتر بودن پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و واتساپ در ایران، فقط کانال‌هایی که در پیام‌رسان‌های داخلی فعالیت دارند نیازمند دریافت مجوز هستند.

بر اساس آمارهایی که اخیراً سایت telemetr منتشر کرده بود، ایران از نظر تعداد کانال تلگرامی در رتبه‌ی سوم دنیا ایستاده است. علاوه‌بر این، در لیست ۵۰ کانالی که بیشترین تعداد عضو را در تلگرام دارند ۱۱ کانال، ایرانی هستند.

در میان این ۱۱ کانال تلگرامی ایرانی نیز پنج کانال مربوط به پروکسی و فیلترشکن است. سه مورد از آن‌ها کانال‌ خبری، دو مورد کانال‌های مربوط‌ به موسیقی و دانلود آهنگ و یک مورد هم کانالی در حوزه‌ی درآمدزایی بوده است.

ایران از نظر تعداد کانال تلگرامی و اعضای کانال‌ها رتبه سوم دنیا را دارد

بنابر اعلام هیئت نظارت بر مطبوعات، متقاضیان دریافت مجوز فعالیت برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی ثبت درخواست، باید در سامانه جامع رسانه‌های کشور به صفحه‌ی راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا