رمز ارز

کلاهبرداری ۷۰ میلیون دلاری از یک تریدر بیچاره به روش مسموم‌سازی!

کلاهبرداری ۷۰ میلیون دلاری از یک تریدر بیچاره به روش مسموم‌سازی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هر چقدر ارزهای دیجیتال محبوب‌تر می‌شوند و طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند، کلاهبرداران هم دندانهایشان تیزتر می‌شود.
به تازگی یک تریدر بیت کوین، به اشتباه مبلغ هنگفت 69.3 میلیون دلار را به یک آدرس کلاهبرداری ارسال کرد. این کلاهبرداری که با نام «مسموم‌سازی آدرس» شناخته می‌شود، توسط شرکت امنیتی بلاکچین CertiK شناسایی و تأیید شده است. در نتیجه این اتفاق، دارایی‌های این تریدر بیچاره در صرافی Coinbase نزدیک به 97 درصد سقوط کرد و تنها 1.6 میلیون دلار در کیف پول او باقی ماند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در کلاهبرداری مسموم‌سازی آدرس، مجرمان آدرس‌های رمزارزی جعلی می‌سازند و تریدرها را به دام می‌اندازند. مسمومیت آدرس شامل ارسال مبالغ ناچیز توسط کلاهبرداران به حساب‌های کاربران واقعی است. این آنها را فریب می‌دهد تا در معاملات بعدی اشتباه کنند. از آنجایی که تراکنش‌های بلاکچین عمومی هستند، انجام این طرح‌ها برای کلاهبرداران آسان‌تر شده است.
پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال مانند Trezor به کاربران توصیه می‌کنند که آدرس‌ها را دوباره بررسی کنند.

مهم‌ترین گام برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها این است که قبل از تأیید تراکنش، آدرس را به طور کامل تأیید و دوباره بررسی کنید. این برای همه تراکنش‌ها، به‌ویژه هنگام ارسال دارایی‌های هنگفت، حیاتی است. تنها راه اطمینان این است که همه کاراکترهای آدرس را به دقت بررسی کنید.

کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال همچنان دارد بیشتر می‌شود. بر اساس گزارش جرایم اینترنتی FBI در سال 2023، این کلاهبرداری‌ها 3.94 میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع

بی این کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا