بازی

خدمات سئو چیست؟ این خدمات به چند دسته تقسیم می شود؟

خدمات سئو چیست؟ این خدمات به چند دسته تقسیم می شود؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در این مقاله به انواع گزینه های در دسترس سئو برای بالا رفتن مرتبه یک وب سایت می پردازیم.

سئو چیست؟

سئو در کل به معنای بهبود موتور جستجو است. در واقع پروسه ای برای دستیابی به ترافیک برای وب سایت، از موتور جستجو های رایگان وطبیعی است.

هدف اصلی خدمات سئو بهتر شدن وضعیت وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو می باشد. هر چقدر وب سایت موقعیت بهتر و بالاتری در صفحات نتیجه داشته باشد، در معرض دید کاربران اینترنتی بیشتری قرار می گیرد. خدمات سئو شامل خدمات سئو تکنیکال، خدمات سئو داخلی و خدمات سئو خارجی می باشد که در این مطلب به آن ها می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

https://seokar.com/service/seo-services

انواع خدمات سئو

سئو تکنیکال :  شامل تحلیل عوامل فنی موثر بر رتبه بندی وب سایت است.

  1. اثر بخشی کد:

 یکی از خدمات سئو مهم برای بهبود وضعیت وب سایت، توسعه صفحه وب  بوسیله کدی مناسب می باشد. کدی که کارایی مناسب نداشته و پراکنده باشد، توانایی تاثیر بر روی مقدار زمان بارگذاری صفحه وب را دارد و می تواند محتوای صفحه را بی آب و رنگ کند.

وقتی محتوای روی صفحه  یک وب سایت را بهینه می کنیم، زمانی این بهبود سازی از طرف گوگل دریافت می شود که کد وب سایت به کم ترین حد خود رسیده باشد. با این خدمات سئو کد وب سایت به بهترین حالت خود می رسد.

گوگل موقعی می تواند به شکل ساده ای معنای مفهومی یک وب سایت را در ک کند که کد کمتری وجود داشته باشد.

  • جوابدهی وب سایت در گوشی همراه:

عاملی مهم در رتبه صفحه وب، جوابدهی وب سایت در مواقع بازدید آن در دستگاه های دیجیتالی متفاوت مانند گوشی همراه است، یعنی در دستگاه های دیجیتالی دیگر قابل دیدن باشد و کارایی خود را حفظ کند. یعنی کاربر به راحتی بتواند از آن وب سایت در گوشی خود استفاده کند و تجربه ای راحت داشته باشد.

وب سایت هایی که پاسخگویی مناسبی با موبایل ندارند، وب سایت هایی هستند که کل وب سایت با پهنای اصلی مخصوص سیستم های دسکتاپ را در صفحه گوشی قرار می دهند.

در این حالت اندازه محتوای داخل وب سایت باید با تناسب به صفحه گوشی کمتر شود که منجر به غیر قابل دیده شدن وب سایت می شود. اگر همه چیز به صورت یکسان باشد، گوگل صفحه ای را در نتایج خود نشان می دهد که قابل دیدن باشد و نه وب سایتی که جوابگو به موبایل نیستند.

 با این نوع خدمات، به پاسخگویی وب سایت در موبایل ها پرداخته و اطمینان پبدا کرده که وب سایت علاوه بر نمایش کامل جزییات در موبایل، برای استفاده کاربر در موبایل متناسب باشد.

  • SSL/HTTPS:

گوگل مثل کاربرانش به صفحه هایی اولویت می دهد که امنیت بالایی داشته باشند.اگر وب سایتی بدافزار داشته باشد، آن وب سایت نا امن محسوب می شود. هیچ کاربری نیز طرف وب سایت هایی که نا امن هستند نمی رود.

در موتور جستجوی گوگل، وب سایت های HTTPS  اهمیت بیشتری نسبت به وب سایت های http دارند .این وب سایت های HTTPS  دارای گواهیSSL  است که از آن ها در برابر بد افزارها محافظت می کند.

پروتکل SSL  برای برقراری یک رابطه امن بین کاربر و صفحه وب است تا از اطلاعات رد و بدل شده در این ارتباط محافظت شود که اهمیت بسیاری برای گوگل دارد. به همین دلیل است که وب سایت های HTTPS در موتور جستجوی گوگل اولویت دارند.

این نوع خدمات سئو، وب سایت را امن کرده و منجر به اولویت دهی گوگل به وب سایت امن می شوند.

  • سرعت صفحه وب

الگوریتم های گوگل به صورت مداوم برای بهتر شدن تجربه کاربری کاربران خود، به روز می شوند. گوگل سرعت یک وب سایت را نیز جزء فاکتور های رتبه بندی آن وب سایت قرار می دهد.

هر چقدر که یک وب سایت سریع باشد، تجربه کاربران اینترنتی با آن وب سایت راحت و بهتر می شود.

به همین دلیل وب سایت های سریع تر در اولویت گوگل برای نمایش در صفحه نتایج آن قرار دارند تا وب سایت هایی که سرعت خوبی ندارند.اگر بخواهیم یک وب سایت سریع به  نظر برسد، باید سرعت بارگذاری وب سایت به کمتر از 2.5 ثانیه برسد.

با این خدمات سئو، سرعت بارگذاری وب سایت را بالا برده و وب سایت کارایی بهتری برای کاربران خواهد داشت.

سئو خارج از صفحه:

روش های سئو خارج از صفحه منجر به بهتر شدن اعتبار دامنه یک صفحه وب می شوند، که در واقع یک مقیاس برای اندازه گیری اعتبار و قابلیت  یک سایت برای رسیدن به یک رتبه خوب در نتایج موتور جستجو است.

  1. بک لینک ها

یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی، بک لینک ها هستند. بک لینکها در وب سایت ها به عنوان ارجاعاتی برای وب سایت های دیگر به حساب می آیند.اگر یک وب سایت بک لینک های زیادی داشته باشد، توسط گوگل با کلمه جستجو مرتبط تر در نظر گرفته می شود و این منجر به بالا رفتن مرتبه وب سایت در نتایج گوگل می شود.

با استفاده از خدمات سئو و ایجاد بک لینک های گوناگون، رتبه وب سایت بالا می رود.

  • شبکه های اجتماعی

با شبکه های اجتماعی می توان در مورد برند مورد نظر شناخت بهتر وهمچنین بازدید بیشتری برای وب سایت به وجود آورد. اگر یک وب سایت در شبکه های اجتماعی فعال تر باشد، بازدید کنند ها و ترافیک بیشتری دریافت می کند.

یکی از مهم ترین نشانه های یک محتوا که دارای کیفیت است، اشتراک بسیار آن محتوا در شبکه های اجتماعی است. مارکتینگ در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها در اشتراک گذاری مطالب یک وب سایت است.

در خدمات سئوی شبکه های اجتماعی، با اشتراک گذاری فراوان مطالب و محتواها بازدید وب سایت افزایش می یابد.

سئو درون صفحه

  1. محتوای داخل صفحه

در خدمات سئو داخلی، مهم ترین قسمت محتوا است. مطالب یک وب سایت در رتبه بندی آن بسیار موثر هستند. در آخر کار، مطالب داخل صفحه باید برای بازدید کننده ارزش داشته باشند.

مثلا فقط خدمات به صورت لیست در سایت گذاشته شوند، به احتمال زیاد حوصله سر بر خواهند بود. ولی اگر مزایای این خدمات نیز در وب سایت درج شوند، توجه کاربران را به خود جلب می کنند.

اگر بتوان مطالب یک وب سایت را به صورتی جذاب و مختصر به همراه ویدیو ها و تصاویر مرتبط طرح بندی کرد، باعث می شود تا تعامل کاربران با صفحه وب بهتر شود.

  • سر فصل

سرفصل ها به تنظیم کردن مطالب در صفحه وب کمک می کنند. در سئو، استفاده از تگ مطلب H1 و  H2در نشان دادن جزییات محتوا و سر فصل ها کارایی بسیاری دارند. یک کارشناس سئو از چگونگی بهبود سر فصل ها و بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل اطلاع داشته و از سر فصل ها استفاده می کند.

نتیجه گیری

خدمات سئو با بهتر کردن و بهینه سازی وب سایت، در موفقیت کسب و کار برند مورد نظر تاثیر بسزایی دارند.  می توانید با شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو تماس بر قرار کرده و از مزیت های یک وب سایت بهینه شده لذت ببرید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا