رمز ارز

جولان هکرهای کره شمالی در بزرگراه دیفای!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ادعا می‌کند که مجرمان و هکرهای کره شمالی از حوزه DeFi (امور مالی غیرمتمرکز) برای پولشویی استفاده می‌کنند. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه گزارش جدیدی منتشر کرد که در آن به تشریح ریسک‌های موجود در حوزه مربوط به امورمالی غیرمتمرکز (DeFi) پرداخته شده است.
وزارت خزانه‌داری این کشور معتقد است مجرمان سایبری از پلتفرم‌های DeFi به دلیل اینکه با مقررات مبارزه با پولشویی (AML) و مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) ایالات متحده مطابقت ندارند، سواستفاده می‌کنند.
طبق بررسی رمز ارز نیوز، این گزارش نشان می‌دهد که بازیگران غیرقانونی، از جمله مجرمان سایبری، سارقان، کلاهبرداران و هکرهای جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) از خدمات حوزه DeFi در فرآیند پول‌شویی و انتقال درآمدهای غیرقانونی خود استفاده می‌کنند.
برای انجام این کار، هکرها از ضعف‌های نظارتی و قوانین مالی مربوط به AML  و CFT ایالات متحده و همچنین فناوری‌ای که پایه‌ خدمات دیفای را تشکیل می‌دهد، سوءاستفاده و از آنها به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند.
وزارت خزانه‌داری اظهار می‌کند که حتی مؤسسات مالی غیرمتمرکز نیز ملزم به رعایت قوانین بانکی هستند. این وزارتخانه ادعا می‌کند که بسیاری از پلتفرم‌های فعال در حوزه DeFi در انجام این کار ناتوان هستند.
در برخی موارد، ارائه‌دهندگان خدمات مالی در این حوزه ممکن است به صورت عمدی تلاش کنند خدمات خود را به صورت غیرمتمرکز ارائه کنند تا از قوانین مربوط به AML  و CFT معاف شوند؛ در حالی که نسبت به این مورد بی‌اطلاع هستند که وظایف همچنان برای آن‌ها اعمال می‌شود.
در آخر، این گزارش پیشنهاد می‌کند که مقررات مربوط به  AML و CFT  گسترش پیدا کند تا تمامی پلتفرم‌های فعال در حوزه DeFi را در بر بگیرد و نظارت بر این مقررات را برای مقابله با پروژه‌هایی که سعی در دور زدن این قوانین دارند، تقویت کند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

دیلی هودل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا