رمز ارز

جزییات جدید استفاده از رمزارزها در تبادلات مالی ایران و روسیه!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، در دیدار با رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه، بر لزوم تسریع در استفاده از فناوری‌های نوینی مانند بلاکچین و رمزارزها در تبادلات مالی ایران و روسیه تأکید کرد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

آناتولی آکسانوف، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه نیز در این باره گفت:

ما آمادگی داریم تا به منظور مذاکرات برای شروع همکاری در این زمینه، از بانک مرکزی روسیه پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: «می‌توانیم درباره پروسه قانونگذاری نیز با هم تبادل نظر داشته باشیم.»
به گفته توانگر، حجم تجارت ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلاری جاری در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین وجود تجارت خارجی بالغ بر ۴ میلیارد دلاری مابین ایران و این اتحادیه -که ظرفیت‌ افزایش تا سقف ۳۵ میلیارد دلار را خواهد داشت- نشان از نقش پررنگ این اتحادیه به عنوان کریدور تجاری در تقویت و افزایش میزان مبادلات خارجی در منطقه دارد.
توانگر می‌گوید:

راهکارهای متنوعی جهت انجام تبادلات مالی بین‌المللی، از جمله شبکه انتقال پول بین بانکی (سوئیفت)، پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه و اتاق‌های تسویه‌ پایاپای، وجود دارند. در کنار رویکردهای مرسوم، امروزه فناوری‌های نوینی مانند بلاکچین و رمزارزها هم شکل‌ گرفته است. کارکرد محوری این فناوری، تسهیل انتقال و تسویه دارایی‎ها اعم از مادی و معنوی در سطح جهان و در کسری از ثانیه با کمترین هزینه‎ کارمزد تراکنش است.

وی یادآور شد: «چند ماه پیش نیز آقای براژینکوف، رییس انجمن بلاکچین روسیه و آقای تکاچف، یکی از اعضای کمیته دوما در سیاست اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات برای حضور در رویدادی در خصوص رمزارز به ایران آمدند که مذاکراتی در این مورد داشتیم. اخیراً هم ایشان توضیحاتی در خصوص رمزارز مشترک با پشتوانه طلا اعلام کردند. نهادهای تصمیم‌گیر ایرانی تمایل دارند این مذاکرات سرعت بیشتری پیدا کرده و نهادهای مسئول روسیه و ایران به توافقات اجرایی دست پیدا کنند.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا