عمومی

بوگاتی و لامبورگینی را فراموش کنید؛ این خودرو سوپراسپرت به آینده تعلق دارد

بوگاتی و لامبورگینی را فراموش کنید؛ این خودرو سوپراسپرت به آینده تعلق دارد

در عصر وسایل نقلیه‌ی برقی، خودروسازانی هستند که معتقدند موتورهای احتراقی هنوز ارزش سرمایه‌گذاری دارند. تویوتا راهکار خودروهای هیدورژنی را دنبال می‌کند و لامبورگینی و پورشه پیش‌تر ایده‌ی ساخت خودروهایی با سوخت مصنوعی را مطرح کرده‌ بودند.

آلپاین (برند تحت مالکیت رنو) خودرو سوپراسپرت جدیدی با نام Alpenglow Hy4 رونمایی کرده است که موتور احتراقی را با فناوری پیل سوختی ترکیب می‌کند. این خودرو از موتور دو لیتری چهار سیلندر با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و سه مخزن هیدروژن بهره می‌برد که هرکدام دو کیلوگرم هیدورژن را با فشار ۷۰۰ بار حمل می‌کنند.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو آلپاین Alpenglow Hy4

Alpine

آلپاین به‌طور اختصاصی روی موتور V6 جدیدی کار می‌کند که برای خودروهای هیدروژنی بهینه شده است و در دل خودرو Hy6 قرار می‌گیرد. Hy6 احتمالاً اواخر ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد.

نمای عقب خودرو آلپاین Alpenglow Hy4
نمای جلو خودرو آلپاین Alpenglow Hy4

آلپاین، Hy4 را برای اولین‌بار در جریان برگزاری مسابقه‌ی استقامتی ۶ ساعته در Spa-Francorchamps به نمایش می‌گذارد. این خودرو سپس برای شرکت در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز راهی فرانسه می‌شود.

زیرساخت خودرو آلپاین Alpenglow Hy4
نمای جانبی خودرو آلپاین Alpenglow Hy4

نمای بیرونی Hy4 شباهت زیادی به کانسپت Alpenglow دارد. آلپاین ساختار بدنه را کمی تغییر داده است تا فضا برای قرار دادن دو صندلی و مخازن هیدروژن فراهم شود.

Hy4 تنها مختص به پیست مسابقه است و برای استفاده‌ی عادی طراحی نشده. آلپاین امید دارد که فناوری‌های به‌کار رفته در Hy4 روزی به‌صورت گسترده در خودروهای معمولی استفاده شود.

ترکیب موتور احتراقی با ماژول‌های پیل سوختی ایده‌ی چندان جدیدی در دنیای خودرو نیست. بی‌ام‌و سال‌ها پیش چندین مدل‌ آزمایشی ساخت که با هیدروژن کار می‌کردند. بااین‌حال به‌دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، هیدروژن موفقیت چندانی در بازار خودروهای سواری به‌دست نیاورده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا