بازی

۵ بازی برتر سبک موبا روی پلتفرم موبایل که باید به سراغشان بروید

۵ بازی برتر سبک موبا روی پلتفرم موبایل که باید به سراغشان بروید

سال‌ها بود که روی پلتفرم موبایل ما شاهد عناوین موبای چندان قوی نبودیم که بخواهیم روی این بازی‌ها حساب ویژه‌ای باز کنیم. منتهی با تمام این توضیحات، عناوین موبایلی در طی یک دهه اخیر درست به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت، پیشرفت کردند و طولی نکشید که جزو برترین‌های ویدیوگیم شدند. در این بازی‌های سبک موبا نیز با الهام گرفتن از عناوین بزرگ این سبک روی کامپیوترهای شخصی؛ مانند League of Legends و یا حتی Dota 2؛ تلاش کردند تا دنیایی جذاب را برایمان به تصویر بکشند. بازی‌های موبا روی پلتفرم موبایل، امروزه جزو جدیدترین سبک‌ها و موفق‌ترین بازی‌هایی هستند که هرکسی می‌تواند به سراغش برود و بد نیست که شما نیز فرصتی به این بازی‌ها دهید.

چیزی‌که باعث خاص‌تر شدن این سبک از بازی‌ها می‌شد، المان‌های استراتژی آن بود. بازی‌های سبک موبا در تلاش بودند که با ترکیب چندین سبک مختلف مانند عناوین اکشن و یا عناصر استراتژی؛ یک بازی جذاب را بسازند. بنابراین اگر شما نیز علاقه‌مند به تجربه بازی‌های سبک موبا روی پلتفرم موبایل هستید، توصیه می‌کنم تا انتهای این مطلب همراه lastech باشید. زیراکه قرار است مسیری پر فراز و نشیب را پشت سر بگذاریم و وارد دنیای بازی‌های سبک موبا شویم.

Arena of Valor


در بین تمامی بازی‌های سبک موبا روی پلتفرم موبایل، بازی Arena of Valor یکی از انقلابی‌ترین آن‌هاست که توسط موتور بازی‌سازی یونیتی و استودیوی چینی تنسنت – سازنده بازی پابجی موبایل – ساخته شده است. اولین چیزی‌که به محض تجربه این بازی متوجه آن خواهید شد، گرافیک فوق‌العاده آن است. Arena of Valor اگرچه یک بازی سبک موباست، اما به خوبی موفق شده تا با ترکیب چندین المان مهم در روند گیم‌پلی خودش؛ یک بازی جذاب را ارائه کند که هرموبایل گیمری را می‌تواند مجذوب خودش کند.

مطلب پیشنهادی:بهترین گجت‌های موبایل گیمینگ + جایزه ویژه
بهترین گجت‌های موبایل گیمینگ + جایزه ویژه

تنوع خوب گیم‌‌مودهای بازی، دلیلی عالی برای Arena of Valor تا بخواهد جاه‌طلبانه‌تر از همیشه ظاهر شود. مسابقات بازی عموما در کالبد مسابقات 5V5 و یا 3V3 برگذار می‌شوند و حالت کوآپ این بازی نیز جزو دیگر دلایلی است که Arena of Valor را تا به این اندازه دوست داشتنی کرده است. همچنین این بازی یک عنوان رایگان است، منتهی شما برای خرید یکسری از قابلیت‌های بازی باید به سراغ پرداخت‌های درون برنامه‌ای Arena of Valor بروید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Brawl Stars


وقتی در سال ۲۰۱۲ استودیوی سوپرسل به سراغ بازی موبایلی کلش آف کلنز رفت، هیچکسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که یک بازی موبایلی استراتژی ساده، بتواند تا به این اندازه دنیا را تحت تاثیر قرار دهد. سوپرسل پس از موفقیت‌هایی که با بازی کلش رویال و کلش آف کلنز داشت، تصمیم گرفت تا دنیای عناوینش را دچار تغییراتی بزرگ کند. تغییراتی که شاید با استدلال‌های استودیوی سوپرسل ابدا جور در نمی‌آمدند، اما با این‌حال جواب دادند و بازی Brawl Stars را به دنیا آوردند.

Brawl Stars در نگاه اول ابدا هیچ شباهتی به بازی‌های پیشین استودیوی سوپرسل ندارد. شما با یک بازی بتل رویال – موبا طرف هستید که عمده‌ تمرکز را صرف المان‌های کوآپ خودش کرده است. گرافیک خوب و شخصیت پردازی مناسب این بازی نیز؛ جزو دیگر دلایلی هستند که Brawl Stars را تبدیل به گزینه‌ای عالی در این لیست کرده‌اند. بنابراین اگر دلتان برای تجربه یک بازی موبایلی جذاب از استودیوی قابل اطمینان تنگ شده است، Brawl Stars بازی کنید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Heroes Arena


بازی موبایلی Heroes Arena نسبت به دیگر عناوین این لیست، از محبوبیت کمتری برخوردار است. منتهی این موضوع ابدا به معنای بد بودن بازی نیست و بلکه اگر به Heroes Arena فرصت دهید، این بازی می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. بهترین چیزی‌که درباره این بازی می‌توان گفت، این است که Heroes Arena به خوبی از پتانسیل‌هایش استفاده کرده و در بخش شخصی‌سازی؛ یکی از برترین عناوین این لیست است. هرچند که این بازی آن‌چنان هم بی‌ایراد نیست، اما تجربه‌اش می‌تواند واقعا هیجان‌انگیز باشد.

مطلب پیشنهادی:۹ بازی آفلاین برتر موبایلی که باید به سراغشان برویدبازی‌هایی که هیچ محدودیتی ندارند
۹ بازی آفلاین برتر موبایلی که باید به سراغشان بروید

بازی موبایلی Heroes Arena نسبت به دیگر بازی‌های این لیست، از سادگی به مراتب بیشتری برخوردار است. به زبان ساده‌تر؛ اگر با دنیای بازی‌های موبا چندان آشنا نیستید، Heroes Arena می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شروع ماجراجویی‌هایتان در دنیای این بازی‌ها باشد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Heroes Evolved


بازی موبایلی Heroes Evolved به مراتب یکی از برترین عناوین سبک موباست که طرفداران به شدت زیادی دارد. Heroes Evolved به خوبی از پس ماموریتی که به آن داده شده است، برآمده و پتانسیل‌های به شدت بالایی نیز دارد. شما در این بازی با بیش از ۴۰ نوع شخصیت قابل بازی رو به رو خواهید شد که هرکدامشان قابلیت‌های خاص خودش را نیز دارند. این بازی توسط استودیوی Netdragon Websoft Inc برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرده.

گرافیک و جلوه‌های بصری بازی نیز؛ جزو دیگر دلایلی هستند که این بازی موبایلی را تبدیل به گزینه‌ای دوست داشتنی کرده‌اند. بنابراین اگر قرار باشد که به سراغ یک بازی دوست داشتنی بروید، Heroes Evolved یکی از برترین گزینه‌های سبک موبا روی پلتفرم موبایل است.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

League of Legends: Wild Rift


مطلب پیشنهادی:راهنمای بهترین تنظیمات پابجی نیو استیتپیشنهادی که نمی‌تونی رد کنی!
راهنمای بهترین تنظیمات پابجی نیو استیت

نهایتا نوبت به بازی دوست داشتنی League of Legends: Wild Rift می‌رسد. سال‌ها بود که بازی League of Legends به عنوان یکی از برترین عناوین سبک موبا شناخته می‌شد و پتانسیل‌های به شدت بالایی نیز داشت. League of Legends: Wild Rift روی این بازی را به دل پلتفرم موبایل آورد و اگر شما به دنبال تجربه یک بازی موبای حرفه‌ای باشید، League of Legends: Wild Rift قطعا یکی از برترین گزینه‌های شما خواهد بود.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا