رمز ارز

جذاب‌ترین روش برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران رمزارزی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کسپرسکای خبر داد حملات فیشینگ در حوزه ارزهای دیجیتال در یک سال اخیر 40 درصد افزایش یافته است.
ارائه‌دهنده خدمات امنیت سایبری Kaspersky، بیش از 5 میلیون حمله فیشینگ در حوزه ارزهای دیجیتال را در سال گذشته شناسایی کرد، در حالی که این رقم در سال 2021 کمی بیش از 3.5 میلیون بوده است.
در حوزه حملات سایبری مرتبط با ارزهای دیجیتال، به نظر می‌رسد هکرها از روش‌های سنتی که مربوط به سوءاستفاده از حساب‌های بانکی در دستگاه‌های کامپیوتری و موبایل بوده، کمتر استفاده می‌کنند و به جای آن، بیشتر تمرکز خود را بر تقلب‌هایی مانند حملات فیشینگ قرار داده‌اند.
به گزارش رمزارز نیوز، شرکت کسپرسکای که در حوزه خدمات امنیت سایبری فعال است بیان کرد که حملات فیشینگ در ارزهای دیجیتال شاهد افزایش 40 درصدی نسبت به سال گذشته خود بوده است. این شرکت 5,040,520 حمله فیشینگ رمزارزی را در سال گذشته شناسایی کرده است، که این مقدار در مقایسه با 3,596,437 حمله در سال 2021 افزایش چشمگیری داشته است.
این در حالی است که حملات فیشینگ و سواستفاده از دارایی رمزارزی سرمایه‌گذاران در سال 2023 به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد. اخیراً، در ماه مارس، شرکت ارائه‌دهنده کیف پول سخت افزاری ارزهای دیجیتال، Trezor، هشداری را درباره تلاش‌ها برای سرقت دارایی رمزارزی کاربران با فریب سرمایه‌گذاران برای وارد کردن عبارت بازیابی خود در یک سایت جعلی Trezor صادر کرد.
در یک نظرسنجی که توسط کسپرسکای در سال 2022 انجام شد، از هر هفت پاسخ‌دهنده، یک نفر بیان کرد که مورد سوءاستفاده حملات فیشینگ ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. حملات فیشینگ عمدتاً شامل کلاهبرداری‌های با وعده اهدای هدیه یا صفحات فیشینگ کیف پول‌های جعلی است.
شرکت کسپرسکی گفت:«ارزهای دیجیتال همچنان نماد ثروتمند شدن سریع با کمترین تلاش است» که این موضوع کلاهبرداران را به نوآوری و خلاقیت در فراهم کردن شرایطی که سرمایه‌گذاران بی‌احتیاط کریپتو را جذب کنند، تشویق می‌کند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا