رمز ارز

کلاهبرداری رمزارزی، این بار از طریق سایت دیوار!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا، با تشریح شگرد جدید کلاهبرداران رمزارز گفت:

اخيرا پرونده‌های كلاهبرداری و پولشويی از طريق سايت ديوار، با ترفند تبديل وجه سرقتی به رمزارز، رواج زيادی پیدا کرده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

وی توضیح داد:

کلاهبرداران با ترفند درآمد هفتگی در منزل با آموزش رمزارز و به بهانه داشتن درآمد ۲ ميليون تومانی، دام خود را در اپليكيشن ديوار و سایر شبکه‌های اجتماعی پهن کرده و افراد نهايتا به شبكه اجتماعی تلگرام هدايت می‌شوند.

سرهنگ پاشایی افزود:

کلاهبرداران در ادامه شگرد فریبکارانه خود، به افراد پيشنهاد می‌کنند با نصب برخی صرافی‌های ديجيتال مرتبط با رمزارزها و …، به افتتاح یک حساب بانكی اقدام کنند و در نهايت، عكس كارت بانكی و شماره تماس خودشان را از طريق تلگرام برای وی ارسال كنند. افراد كلاهبردار با سرقت موجودی حساب بانكی افراد غير، وجه را مستقيما به حساب قربانی واريز و بعد آن، به فرد قربانی اعلام می‌کنند تا بابت ارسال وجه مذكور، اقدام به شارژ كيف پول ديجيتال خود کرده و با آن رمزارز خريداری کند و سپس، به آدرس كيف پولی كه به وی اعلام می‌كنند، انتقال دهد.

وی ادامه داد:

از آن‌جايی كه آدرس‌های كيف پول مقصد در رمزارزها قابل‌شناسايی نيست، عملا كلاهبرداران اقدام به پولشويی كرده و تمام مسئوليت و عواقب تعقيب قانونی از قبيل مسدودی حساب و …، بر ضمه فرد قربانی كه حساب خودش را در اختيار كلاهبرداران قرار داده، است و در این شگرد، کلاهبرداران از خودشان اثری باقی نمی‌گذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا