بازی

تعداد کاربران همزمان Steam رکوردشکنی کرد

تعداد کاربران همزمان Steam رکوردشکنی کرد

تعداد بازیکنان همزمان پلتفرم محبوب Steam در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۷ دی ۱۴۰۱) برای نخستین بار از مرز ۱۰ میلیون نفر عبور کرد.

این رقم یک نقطه عطف بزرگ برای شرکت ولو و پلتفرم استیم محسوب می‌شود، پلتفرمی که بیش از ۱ دهه بین  پی سی گیمرها محبوبیت دارد.

مطلب پیشنهادی:بررسی کامپیوتر گیمینگ استیم دکبا پی‌سی گیمینگ همراه ولو آشنا شوید
بررسی کامپیوتر گیمینگ استیم دک

این نقطه عطف به لطف پایان یافتن جدیدترین تخفیفات فروشگاه استیم، یعنی تخفیفات سالانه به مناسبت کریسمس رخ داد و کاربرانی که در این تخفیفات بازی تهیه کردند، حالا مشغول تجربه این محصولات هستند.

گفتنی است که چند روز پیش استیم به رقم ۳۲ میلیون کاربر همزمان نیز رسیده بود اما این رقم صرفاً برای افرادی محسوب می‌شود که استیم را باز کرده و وارد حساب خود شده‌اند و شامل گیمرهایی که مشغول تجربه بازی بودند نمی‌شود.

Steam

از دلایل مختلفی که روی رشد این پلتفرم اثر گذاشته می‌توان به آثار رایگان (Free to Play) مثلا Dota 2، وارزون ۲، پابجی، ایپکس لجندز و کانتر استرایک اشاره کرد. البته برخی از آثار پریمیوم مثل GTA V، مدرن وارفر ۲  و امانگ آس نیز در رشد پلتفرم تاثیرگذار بودند.

طبق گزارش وبسایت SteamDB، مجموع افرادی که در روز ۷ ژانویه به طور همزمان به تجربه بازی‌ها می‌پرداختند به طور دقیق برابر با ۱۰۰۱۶۴۵۹ نفر بوده است. انتظار می‌رود طی روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده این رقم با افزایش چشمگیری مواجه شود؛ اما مهمترین و تاثیرگذارترین بازی روی این آمار ظاهرا Elden Ring بوده، بازی که برنده بیشترین تعداد جوایز بازی سال ۲۰۲۲ شده است.

مطلب پیشنهادی:ویژگی‌های باحال استیم دک که از آن‌ها بی‌خبرید!کامپیوتری با ده‌ها ویژگی مختلف
ویژگی‌های باحال استیم دک که از آن‌ها بی‌خبرید!


چرا کانتر استرایک هنوز خوب است؟

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا