رمز ارز

تحلیل نمودار رنگین کمان: هدف بعدی بیت کوین چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با ادامه روند صعودی بیت کوین (BTC) در سال ۲۰۲۳، قیمت این ارز دیجیتال اخیراً به بالاترین سطح خود در ۱۰ ماه گذشته رسیده و از ۳۰ هزار دلار عبور کرده است. سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر هدف بعدی بیت کوین هستند، به خصوص با وجود عدم قطعیت‌های اقتصادی مداوم.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

به گزارش رمزارز نیوز، یک تحلیلگر معروف رمزارزها که با نام مستعار Stockmoney Lizards شناخته می‌شود، با انتشار توییتی در تاریخ ۱۵ آوریل گفته که دستاوردهای فعلی، بخشی از افزایش قیمت پیش از هاوینگ است که در دوره قبل در سال ۲۰۲۰، منجر به افزایش حدوداً ۳۲۰ درصدی پس از رسیدن به کف قیمتی شده بود. بر اساس داده‌های تاریخی، در آن دوره، قیمت بیت کوین به فیبوناچی اصلاحی ۳۸٫۲ درصد رسیده بود.

تحلیل نمودار رنگین کمان: هدف بعدی بیت کوین چیست؟
مقایسه روند فعلی بیت کوین با تغییرات قیمتی آن در سال ۲۰۲۰.

به این ترتیب، با توجه به داده‌های تاریخی انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده، بیت کوین بتواند سطح ۴۹ هزار دلار را هدف قرار دهد.

انتظار می‌رود که هاوینگ بعدی بیت کوین در آوریل یا می ۲۰۲۴ رخ دهد و در نتیجه آن، پاداش بلاک به ۳٫۱۲۵ BTC کاهش یابد. رویدادهای هاوینگ به عنوان یک سیگنال صعودی برای بیت کوین در نظر گرفته می‌شوند.

سطوح مقاومتی جدید بیت کوین

آخرین جهش قیمتی بیت کوین در حالی صورت گرفته که اقتصاد جهان شاهد کاهش تورم است و این انتظارات به وجود آمده که بانک‌های مرکزی ممکن است به زودی سیاست‌های خود را به سمت تسهیل پولی تغییر دهند.

در همین راستا، مایکل ون ده پوپه، تحلیلگر محبوب رمزارزها نیز در توییتی در ۱۴ آوریل، اظهار داشت که بیت کوین به طور کلی قوی به نظر می‌رسد، اما سرمایه‌گذاران باید انتظار اصلاحات سطحی در روند صعودی را داشته باشند:

من ۳۱٫۷ هزار تا ۳۲ هزار دلار را به عنوان محدوده مقاومتی مهم علامت‌گذاری کرده‌ام. ۲۵ هزار دلار سطحی بود که همه می‌خواستند در آن بخرند. این سطح احتمالاً به ۲۸٫۵ هزار دلار تغییر می‌کند و پس از آن، هیچ کس خرید نمی‌کند. من ترجیح می‌دهم روی ۲۹٫۷ هزار دلار تمرکز کنم.

تحلیل روند قیمت بیت کوین با استفاده از نمودار رنگین کمان

در همین حال، نمودار رنگین کمان بیت کوین هم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال ممکن است پیش از رویداد هاوینگ خود، یک رالی جدید را آغاز کرده باشد. طبق این نمودار، بیت کوین پس از یک «دوره تثبیت» به دنبال «فروش سنگین»، در حال حاضر در منطقه «انباشت» قرار دارد.

نمودار رنگین کمان بیت کوین.
نمودار رنگین کمان بیت کوین.

جالب اینجاست که این الگو شبیه روند قبلی بیت کوین در مارس ۲۰۲۰، چند روز قبل از رویداد هاوینگ، است. در مارس ۲۰۲۰، بیت کوین در حالی که زیر ۶ هزار دلار معامله می‌شد، از منطقه فروش سنگین بیرون آمد. این رویداد، نقطه عطف قابل‌توجهی را برای ارزهای دیجیتال رقم زد که منجر به ثبت یک کف قیمتی و در نهایت، افزایش ارزش آن در بازار صعودی ۲۰۲۱ شد. همان‌طور که می‌دانید، در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ بود که قیمت بیت کوین اوج تاریخی خود را در نزدیکی ۶۹ هزار دلار ثبت کرد.

لازم به ذکر است که نمودار رنگین کمان بیت کوین یکی از قدیمی‌ترین ابزارها و یک منبع ارزشمند برای بررسی قیمت بیت کوین در بلندمدت است که از رگرسیون لگاریتمی برای پیش‌بینی قیمت این ارز دیجیتال استفاده می‌کند.

در حال حاضر، طرفداران بیت کوین بر این باورند که این دارایی در مرحله‌ای کلیدی در مسیر پذیرش خود قرار دارد، به خصوص در شرایطی که دلار آمریکا برای حفظ جایگاه خود به عنوان ارز ذخیره جهانی، با مشکلات زیادی مواجه است. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که امکان رسیدن بیت کوین به سطح قیمتی ۵۰ هزار دلار به شرایط گسترده‌تر اقتصادی و عوامل خارجی مانند چشم‌اندازهای نظارتی نیز بستگی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا