رمز ارز

کشف فرار مالیاتی ۵۵۰ میلیارد تومانی یک معامله‌گر رمزارز!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از کشف فرار مالیاتی در حوزه خرید و فروش رمزارزها، با بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی خبر داد.
به گزارش رمزارز نیوز و بر اساس گزارشی که در پایگاه خبری تحلیلی مالیاتی ایران منتشر شده، دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، یکی از اهداف نظام مالیاتی را ایجاد شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت:

به منظور دستیابی به این هدف، اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت که یکی از این اقدامات، پالایش تراکنش‌های بانکی می‌باشد که با اعمال قواعد جدید در این حوزه صورت گرفته است.

وی اظهار داشت:

در همین راستا، از طریق بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی با برخی صرافی‌های معتبر، درآمدهای کتمان‌شده ناشی از خرید و فروش انواع رمزارز توسط نامبرده شناسایی و مبلغ ۵،۵۰۰ میلیارد ریال مالیات مطالبه و با قبول ایشان قطعی گردید که بخشی از آن وصول و برای مانده بدهی تضمین‌های لازم از اموال ایشان اخذ گردیده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری اینکه فرار مالیاتی، منابع مالی دولت را کاهش می‌دهد و در نتیجه وظایف و مسئولیت‌هایی که شهروندان از دولت انتظار دارند را با چالش مواجه نموده و عملا تحقق آن‌ها را محدود می‌سازد، تأکید کرد:

بر اين اساس، برنامه‌ريزی برای مقابله با فرار مالیاتی و وصول کامل درآمدهای مالیاتی یکی از اساسی‌ترين محورهای برنامه‌ريزی نظام مالیاتی در سال آتی می‌باشد.

گفتنی است فرار مالیاتی آثار سویی بر اقتصاد می‌گذارد که می‌توان به تأثیر آن بر رشد اقتصادی، توزیع درآمد، پس‌انداز بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری بخش دولتی، افزایش تورم و غیره، اشاره کرد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

راه پرداخت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا