عمومی

گوگل در یک فصل ۸۰٫۵ میلیارد دلار درآمد به جیب زد

گوگل در یک فصل ۸۰٫۵ میلیارد دلار درآمد به جیب زد

آلفابت امروز در گزارش درآمد فصل اول ۲۰۲۴ اعلام کرد از ژانویه‌ تا مارس (دی ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳) ۸۰٫۵۴ میلیارد دلار درآمد به جیب زده است.

با ۲۵٫۵ میلیارد دلار درآمد عملیاتی و ۲۳٫۶۶ میلیارد دلار سود خالص، غول فناوری آمریکایی ۱۵ درصد رشد درآمد نسبت‌به فصل اول ۲۰۲۳ تجربه کرد. آلفابت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال قبل ۸۶ میلیارد دلار درآمد و ۲۰٫۷ میلیارد دلار سود خالص گزارش کرده بود.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، می‌گوید: «نتایج ما در سه‌ماهه اول، عملکرد قوی بخش جست‌وجو، یوتیوب و سرویس‌های ابری را نشان می‌دهد. ما با جمنای به خوبی پیش می‌رویم و حرکت بزرگی در سراسر شرکت وجود دارد. رهبری‌مان در تحقیقات و زیرساخت‌های هوش مصنوعی، ما را در موقعیت خوبی برای موج بعدی نوآوری در این حوزه قرار می‌دهد.»

در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴، درآمد حاصل از تبلیغات یوتیوب ۸٫۰۹ میلیارد دلار بود و بخش سرویس‌های ابری درآمد ۹٫۵۷ میلیارد دلاری را گزارش کرد.

سرویس‌های اشتراکی و بخش پلتفرم‌ها و دستگاه‌های گوگل که شامل درآمدهای سخت‌افزار، گوگل پلی و درآمدهای غیرتبلیغاتی یوتیوب می‌شود، ۸٫۷۴ میلیارد دلار درآمد گزارش کرد.

هیئت‌مدیره آلفابت امروز آغاز پروژه‌ی تقسیم سود نقدی را تصویب کرد. بدین ترتیب سود نقدی ۰٫۲۰ دلاری به ازای هر سهم به سهامداران قدیمی و برای هر یک از چهار گروه طبقه‌بندی‌شده‌ی شرکت پرداخت خواهد شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا