رمز ارز

بیدار شدن نهنگ پیر، بلای جان اتریوم؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک نهنگ قدیمی اتریوم که از سال ۲۰۱۴ فعالیت زیادی نداشت، از خواب بیدار شد.
طبق گزارش‌ها، یک کیف پول قدیمی اتریوم که از زمان عرضه اولین کوین (ICO) اتریوم در سال ۲۰۱۴ وجود دارد، ناگهان فعال شد و مقدار زیادی ETH را به لیستی از کیف پول‌های بی‌نشان منتقل کرد.
این نهنگ، اتریوم‌های خود را اولین بار در ICO سال ۲۰۱۴ و با قیمت ۰٫۳۱ دلار خریداری کرده بود. در ۳۱ ژوئیه سال ۲۰۱۹، این نهنگ تصمیم گرفت که بخشی از ETHهای خود را از طریق صرافی Bitfinex3، به قیمت ۲۱۹ دلار به ازای هر کوین، بفروشد.
حال، این نهنگ غول‌پیکر پس از نزدیک به ۳ سال خواب دوباره فعال شده و از دیروز، در مجموع ۱۴۵ هزار اتریوم را میان کیف پول‌های متعدد توزیع کرده است. با توجه به قیمت امروز اتریوم در بازار، این تعداد کوین را به راحتی می‌توان به قیمت بیش از ۲۵۰ میلیون دلار فروخت.
با این حال، بعید به نظر می‌رسد که این نهنگ قصد فروش دارایی‌های خود را داشته باشد؛ چون ماهیت تراکنش‌ها، شبیه به ارسال کوین‌ها به صرافی‌ها نیست. محتمل‌ترین سناریو این است که سرمایه‌گذار قصد دارد تعدادی گره (node) اتریوم ۲.۰ را برای کسب درآمد غیرفعال باز کند (در شبکه اتریوم ۲.۰، افراد می‌توانند با استیک کردن حداقل ۳۲ واحد اتریوم، به یک نود اعتبارسنج تبدیل شوند).
البته، حتی اگر این نهنگ نسبت به فروش اتریوم‌های خود اقدام کند، فشار فروش ۲۵۰ میلیون دلاری برای سقوط کامل بازار اتریوم کافی نخواهد بود؛ زیرا انتظار می‌رود که صرافی‌های متمرکز بزرگ و میزهای فرابورس، این تقاضای فروش را پوشش دهند.
در زمان انتشار این خبر، اتریوم در محدوده قیمتی ۱،۹۰۰ دلار معامله می‌شود که نزدیک به ۵ درصد افت نسبت به روز گذشته دارد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا