رمز ارز

بزرگ‌ترین هک سال ۲۰۲۳؛ صدها میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفت!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در تاریخ ۱۳ مارس، یک پروتکل وام‌دهی غیرحضانتی در شبکه اتریوم به نام Euler Finance قربانی حمله وام فوری (flash loan) شد که در نتیجه آن، مهاجم توانست صدها میلیون دلار استیبل کوین و توکن‌ ERC-20 را به سرقت ببرد.

طبق داده‌های درون زنجیره‌ای، در این حمله، مهاجم چندین تراکنش را انجام داده و بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها، نزدیک به ۱۹۶ میلیون دلار سرقت کرده است. داده‌های شرکت تحلیلی Certik نشان می‌دهند که مهاجم نزدیک به ۴۳ میلیون استیبل کوین DAI و نزدیک به ۹۳،۸۰۰ اتریوم رپدشده (wETH) و رمزارزهای دیگری همچون USDC، StETH و wBTC، را به سرقت برده است. این حمله در حال حاضر به بزرگ‌ترین هک سال ۲۰۲۳ تبدیل شده است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

به گفته یکی دیگر از شرکت‌های تحلیلی ارز دیجیتال به نام Meta Seluth، این مهاجم با حمله یک ماه پیش هم مرتبط است. گفته می‌شود که مهاجم از پل Multichain برای انتقال وجوه از BSC به اتریوم استفاده کرده و امروز حمله را آغاز کرده است.

پلتفرم Euler Finance در دور سرمایه‌گذاری سال گذشته خود ۳۲ میلیون دلار جمع‌آوری کرد که در آن، شرکت‌هایی مانند FTX، Coinbase، Jump، Jane Street و Uniswap، مشارکت داشتند. این پلتفرم به دلیل ارائه خدمات مشتقات لیکویید استیکینگ، در میان کاربران بسیار محبوب است.

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا