رمز ارز

زمان مطالعه: 2 دقیقه

حمایت عمومی تلگرام از بلاکچین تن و برنامه‌های آن برای استفاده از توکن بومی این بلاکچین، یعنی تون‌کوین (TON) در پیام‌رسان خود، منجر به سوءاستفاده برخی کلاهبرداران از کاربران ناآگاه شده است.
شرکت امنیت سایبری کسپرسکی (Kaspersky) در آخرین به‌روزرسانی خود از یک کلاهبرداری با هدف سرقت توکن‌های تن‌کوین پرده برداشته است. به گفته کارشناسان این شرکت، این کلاهبرداری حداقل از نوامبر 2023 و در پی افزایش محبوبیت توکن TON، آغاز شده است. کلاهبرداران با استفاده از یک طرح تبلیغاتی درآمدزایی از تن‌کوین، اقدام به دزدیدن وجوه کاربران می‌کنند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

طبق گزارش‌ها، در این کلاهبرداری، مجرمان کاربران را به یک ربات غیررسمی تلگرام هدایت می‌کنند که در ظاهر برای ذخیره ارزهای دیجیتال و پیوند کیف پول وب 3 به این شبکه اجتماعی طراحی شده است. آن‌ها از کاربران می‌خواهند تا توکن‌های تن‌کوین را از طریق کانال‌های قانونی مانند ربات رسمی تلگرام یا صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال خریداری کنند که این امر باعث ایجاد احساس امنیت کاذب در آنان می‌شود.
سپس، قربانیان به خرید یک تقویت‌کننده (booster) جهت کسب درآمد ترغیب می‌شوند. در صورت خرید از ربات غیر‌رسمی، کاربران به صورت کامل کنترل وجوه خود را از دست می‌دهند. از طرفی، این ربات به صورتی طراحی شده که کاربر برای شروع درآمدزایی حتما باید آن را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی نماید که باعث گسترده‌تر شدن دامنه کلاهبرداری می‌شود.
کسپرسکی اعلام کرده که در آینده، اطلاعات بیشتری در مورد تعداد قربانیان و کل وجوه از دست رفته منتشر خواهد کرد.

منبع

کوین‌تلگراف

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا