رمز ارز

بیت کوین اکنون در چه مرحله‌ای از بازار صعودی قرار دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پلن‌بی (PlanB)، تحلیلگر معروف و خالق مدل پیش‌بینی قیمت انباشت به جریان (S2F)، به تازگی جدیدترین نمودار بلندمدت خود را با نام «مراحل بازار بیت کوین» منتشر کرده است.

به گزارش رمزارز نیوز و بر اساس این نمودار، پلن‌بی معتقد است که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان از اوایل سال ۲۰۲۳ وارد بازار صعودی جدیدی شده است. به گفته این تحلیلگر، مدل جدید تنها بر اساس یک متغیر آنچِین به دست آمده، اما او فاش نکرده که به کدام معیار اشاره دارد.

پلن‌بی می‌گوید که نمودار مراحل بازار بیت کوین مانند مدل S2F یک مدل پیش‌بینی یا ارزش‌گذاری نیست و تنها هدف آن، تلاش برای تخمین (تشخیص) مرحله‌ای از چرخه بازار بیت کوین است:

این نمودار مورد علاقه من بعد از مدل انباشت به جریان است؛ چون بسیار ساده، شهودی و مفید است.

فرض اصلی نمودار مراحل بازار بیت کوین این است که هر بازار (از جمله ارزهای دیجیتال) در یک چرخه حرکت می‌کند. علاوه بر این، این چرخه‌ها بر اساس شباهت‌های ریاضی و فراکتالی هستند. این تحلیلگر معتقد است که «احساسات مرتبط با مراحل چرخه می‎تواند چیز کاملاً متفاوتی را به شما بگوید. بنابراین، مهم است که بدانید در کدام مرحله از چرخه قرار دارید.»

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

مدل جدید پلن‌بی بسیار ساده است و فرض می‌کند که چرخه بازار شامل ۴ مرحله متوالی است: اوایل بازار گاوی (آبی)، اواخر بازار گاوی (سبز)، اوایل بازار خرسی (زرد) و اواخر بازار خرسی (قرمز).

بیت کوین اکنون در چه مرحله‌ای از بازار صعودی قرار دارد؟
نمودار مراحل بازار بیت کوین.

با نگاهی به نمودار بالا، می‌بینیم که مرحله اواخر فاز نزولی در پایان سال ۲۰۲۲ قرار داشت.

علاوه بر ارائه نمودار جدید خود، پلن‌بی همچنین به دنبال به‌روزرسانی مدل معروف S2F خود است. این به‌روزرسانی بر اساس هاوینگ‌های تاریخی است که تاکنون ۳ مورد از آن انجام شده است. پیش‌بینی می‌شود که هاوینگ چهارم در اوایل سال آینده انجام شود.

در همین راستا، پلن‌بی توضیح می دهد که «هاوینگ باعث افزایش کمیابی بیت کوین می‌شود. بنابراین، انتظار می‌رود که ارزش بازار بیت ‌کوین در بین هاوینگ‌ها افزایش یابد.»

این تحلیلگر فرض می‌کند که بیت کوین در آینده ۲ برابر کمیاب‌تر از طلا خواهد بود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ارزش بازار آن نیز از ارزش بازار طلا پیشی می‌گیرد. در حال حاضر، ارزش بازار طلا حدود ۱۰ تریلیون دلار و حدود ۲۰ برابر بزرگ‌تر از بیت کوین است.

پلن‌بی اشاره می‌کند که در حال حاضر قیمت بیت کوین معکوس شده و به مقادیر تعیین‌شده توسط مدل نزدیک می‌شود. او در ادامه می‌گوید که هر بار هاوینگ صورت گرفته، قیمت بیت کوین دقیقاً به مقادیری رسیده که در مدل اولیه انباشت به جریان در نظر گرفته شده است. اگر این امر در هاوینگ بعدی هم تکرار شود، قیمت بیت کوین باید به نزدیکی محدوده ۵۵ هزار تا ۶۰ هزار دلار برسد که معادل یک رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به قیمت‌های فعلی است.

طبق آخرین پیش‌بینی‌ها، هاوینگ بعدی باید در ۵ آوریل ۲۰۲۴ انجام شود. این بدان معناست که قیمت بیت کوین باید در عرض ۱۲ ماه حدود ۳۰ هزار دلار افزایش یابد. بنابراین، میانگین افزایش قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار باید ۲،۵۰۰ دلار در ماه باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا