رمز ارز

انباشت سنگین اتریوم توسط نهنگ‌ها؛ آیا جهش قیمت در راه است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جامعه جهانی اتریوم (ETH) در حال پیش‌بینی تغییراتی است که ممکن است پس از ارتقای شاپلا (Shapella) در تاریخ ۱۲ آوریل اتفاق بیافتند. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بزرگ یا به اصطلاح نهنگ‌ها از احساسات منفی اجتماعی و پیش‌بینی افزایش احتمالی قیمت پس از ارتقای شبکه، برای انباشت ETH استفاده می‌کنند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

با وجود بازگشت قیمت به بالاترین سطح ۸ ماهه، احساسات اجتماعی پیرامون اتریوم تا حد زیادی منفی باقی مانده است. در واقع، گروهی از فعالان بازار با احساسات نزولی انتظار دارند که پس از اتمام انتقال اتریوم ۲ در تاریخ ۱۲ آوریل و آن‌استیک شدن ۱۳ میلیون اتریوم، قیمت این ارز دیجیتال سقوط کند.

به گزارش رمزارز نیوز و بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی Santiment، شاخص احساسات وزنی خالص (Net Weighted Sentiment) اتریوم از ماه فوریه منفی باقی مانده است. این شاخص پس از رسیدن به ۷٫۲۱ در ۱۲ فوریه، در تاریخ ۷ آوریل به منفی ۰٫۱۹ کاهش یافت.

انباشت سنگین اتریوم توسط نهنگ‌ها؛ آیا جهش قیمت در راه است؟
قیمت اتریوم در مقابل شاخص احساسات وزنی.

شاخص احساسات وزنی نسبت منشن‌های منفی به مثبت یک دارایی را در رسانه‌های اجتماعی مرتبط مقایسه می‌کند. همانطور که در شکل بالا مشاهده می‌شود، هنگامی که ارزش این شاخص به زیر صفر می‌رسد، سرمایه‌گذاران می‌توانند آن را به عنوان زمان مناسب برای خرید در کف تفسیر کنند.

در این میان، روند انباشت ETH در میان نهنگ‌ها نیز این پیشنهاد صعودی را تایید می‌کند. نمودار منتشرشده توسط Santiment نشان می‌دهد که نهنگ‌های اتریوم دارای ۱ میلیون تا ۱۰۰ میلیون کوین زمانی که شاخص احساسات وزنی روند منفی را شروع کرد، شروع به خرید کردند. در بازه ۱۲ فوریه و ۷ آوریل، این نهنگ‌ها ۲٫۴ میلیون ETH به ارزش تقریباً ۴٫۴ میلیارد دلار را به موجودی خود اضافه کردند.

انباشت سنگین اتریوم توسط نهنگ‌ها؛ آیا جهش قیمت در راه است؟
قیمت اتریوم در مقابل روند انباشت نهنگ‌ها.

زمانی که نهنگ‌ها برای چنین دوره‌ طولانی‌ای به انباشت کوین‌ها ادامه می‌دهند، مدت زیادی طول نمی‌کشد که احساسات کوسه‌ها و سایر سرمایه‌گذاران خرد نیز صعودی شود. بنابراین، در صورتی که انباشت نهنگ‌ها ادامه یابد، ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) فعلی از بین می‌رود که این موضوع خود می‌تواند منجر به افزایش قیمت اتریوم شود.

از طرفی، انباشت نهنگ‌ها می‌تواند الهام‌بخش بسیاری از استیک‌کنندگان اتریوم ۲ باشد تا پس از فعال شدن گزینه برداشت، موقعیت خود را برای کسب سود بیشتر حفظ کنند و کوین‌های خود را نفروشند.

پیش‌بینی قیمت اتریوم: هدف بعدی، ۲ هزار دلار!

نمودار Global In/Out of Money پلتفرم IntoTheBlock نشان می‌دهد که قیمت اتریوم به زودی می‌تواند به بالای ۲ هزار دلار برسد. همانطور که در شکل زیر نشان داده شده، اتریوم در مسیر ۲،۰۳۰ دلار با حداقل چالش ۱٫۱۶ میلیون آدرس که دارای ۱٫۳ میلیون ETH هستند، مواجه است. اگر اتریوم بتواند از این مقاومت عبور کند، می‌تواند شاهد افزایش قیمت خود تا ۲،۵۰۰ دلار باشد. با این حال، ۸ میلیون آدرسی که ۲۶ میلیون کوین با این قیمت خریداری کرده بودند، ممکن است وارد یک جنون فروش شوند و قیمت اتریوم را به عقب برگردانند.

انباشت سنگین اتریوم توسط نهنگ‌ها؛ آیا جهش قیمت در راه است؟
نمودار Global In/Out of Money برای اتریوم.

در مسیر نزولی، اگر قیمت اتریوم به زیر ۱،۷۸۰ دلار سقوط کند، خرس‌ها می‌توانند راه خود را ادامه دهند. اما این سناریو بعید به نظر می‌رسد؛ چون ۴٫۱۷ میلیون آدرسی که ۹٫۱۶ میلیون کوین را در این قیمت خریداری کرده‌اند، می‌توانند حمایت قابل‌توجهی را ارائه دهند. اما اگر این خط حمایت هم از دست برود، قیمت ETH ممکن است تا ۱،۶۳۰ دلار کاهش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا