رمز ارز

انتقال ۸ میلیون دلار رمزارز توسط صرافی FTX! موج فروش دیگری در راه است؟

انتقال ۸ میلیون دلار رمزارز توسط صرافی FTX! موج فروش دیگری در راه است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی رمزارزی FTX و شرکت خواهر آن، آلامدا ریسرچ (Alameda Research) که هر دو ورشکسته شده‌اند، در مجموع ۸.۳ میلیون دلار ارز دیجیتال جابه‌جا کرده‌اند.

این تراکنش‌ها درست یک روز قبل از ارائه طرح بازسازی اصلاح‌شده توسط بدهکاران FTX انجام شده و موجب ایجاد ابهاماتی شده است.

بر اساس جزئیات منتشرشده، یک آدرس مرتبط با FTX، حدود ۸۶۰ تتر گلد (XAUT) به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار را به شرکت معاملاتی وینترمیوت (Wintermute) و یک آدرس مرتبط با آلامدا ریسرچ نیز، در مجموع ۲,۰۲۷ اتر به ارزش بیش از ۶.۳ میلیون دلار را به دو آدرس ناشناس منتقل کرده‌ است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

بدهکاران FTX قرار است در تاریخ ۷ می، نسخه اصلاح‌شده‌ای از طرح و بیانیه افشا را ارائه دهند. این طرح می‌تواند به طلبکاران FTX اطلاعات بیشتری در مورد نحوه جبران خسارت وجوه از دست‌رفته آن‌ها بدهد. آخرین مهلت برای اعتراض به این طرح، ۵ ژوئن تعیین شده است.

فروپاشی FTX که در کنار آن، بیش از ۱۳۰ شرکت تابعه نیز ورشکسته شدند، یکی از بدترین رویدادهای تاریخ صنعت کریپتو به شمار می‌رود.

این اتفاق باعث شد تا کاربران حداقل ۸.۹ میلیارد دلار از وجوه خود را از دست بدهند. همچنین، قیمت بیت‌کوین در پی این رخداد، به ۱۶ هزار دلار سقوط کرد.

در همین حال، برخی از طلبکاران، از جمله کمیته ویژه مشتریان FTX، نسبت به طرح آتی و احتمال عدم توجه به حقوق مالکیت آن‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

همچنین، آن‌ها علیه شرکت حقوقی ورشکستگی Sullivan & Cromwell که متهم به همدستی با FTX در کلاهبرداری چند میلیارد دلاری است، اقامه دعوی نموده‌اند.

با توجه به پیچیدگی‌های پرونده و روند رسیدگی‌های قانونی، انتظار می‌رود بازپرداخت وجوه طلبکاران FTX سال‌ها به طول بیانجامد. این پرونده شباهت‌هایی به پرونده پرونده صرافی Mt. Gox دارد که در سال ۲۰۱۴ مورد حمله هکرها قرار گرفت و کاربران آن هنوز در انتظار جبران خسارت هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا