رمز ارز

کاهش چشمگیر فعالیت پروتکل رونز؛ عمر میم‌کوین‌های بیت کوین به سر رسید؟

کاهش چشمگیر فعالیت پروتکل رونز؛ عمر میم‌کوین‌های بیت کوین به سر رسید؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پروتکل رونز (Runes)، استاندارد توکن جدیدی در شبکه بیت ‌کوین است که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های قابل تعویض روی این بلاکچین ایجاد کنند.

رونز که در ۱۹ آوریل همزمان با هاوینگ بیت‌کوین راه‌اندازی شد، در هفته‌ اول با استقبال گسترده مواجه شد و درآمد هنگفتی را برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به ارمغان آورد. با این حال، طبق گزارش‌های جدید، این پروتکل اکنون با کاهش فعالیت مواجه شده است.

داده‌های پلتفرم Dune Analytics نشان می‌دهند که تا ۲۴ آوریل، تراکنش‌های مربوط به رونز اکثر تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین را تشکیل می‌دادند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در ۲۳ آوریل، رونز با ۸۱.۳ درصد، بالاترین سهم تراکنش را به خود اختصاص داد و سهم تراکنش بیت‌کوین به ۱۸.۱۵ درصد کاهش یافت. سهم تراکنش‌های پروتکل اوردینالز (Ordinals) و توکن‌های BRC-۲۰ نیز هر کدام ۰.۱ درصد بود.

با این حال، فعالیت رونز از ۱۰ می به طور قابل توجهی کاهش یافته و مجموع کارمزدهای دریافتی آن طی دوازده روز گذشته، تنها در دو مورد از مرز یک میلیون دلار فراتر رفته است.

کاهش فعالیت رونز با کاهش درآمد روزانه‌ استخراج‌کنندگان بیت‌کوین همزمان شده است. بر اساس داده‌های موجود، درآمد کل استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در ماه می به زیر ۳۰ میلیون دلار در روز رسیده است.

با این حال، رونز همچنان پتانسیل قابل توجهی دارد. این پروتکل راه‌حلی کارآمدتر برای توکنیزه‌کردن، در مقایسه با استاندارد BRC۲۰، ارائه می‌دهد و زمینه‌ای برای فعالیت میم‌ کوین‌ها در شبکه بیت ‌کوین فراهم کرده است. همچنین، ارزش بازار چندین کلکسیون رونز همچنان به صدها میلیون دلار می‌رسد.

از طرفی، کیسی رودارمور (Casey Rodarmor)، خالق رونز، اخیرا به پروژه‌ هنری مبتنی بر اوردینالز اشاره کرده که نشان‌دهنده‌ پتانسیل‌های این پروتکل در زمینه‌ هنرهای دیجیتال است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا