عمومی

گمرک ایران: در فروردین ۵۰۰ هزار تلفن همراه به کشور وارد شد

گمرک ایران: در فروردین ۵۰۰ هزار تلفن همراه به کشور وارد شد

گمرک ایران از واردات حدود ۵۰۰ هزار همراه به کشور در فروردین امسال خبر داد و اعلام کرد: «ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار است.» واردات این میزان گوشی در شرایطی است که تحت تأثیر نوسانات نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم، بازار موبایل در یک سال گذشته در رکود فرو رفته است.

برپایه تازه‌ترین گزارش گمرک درباره آمار واردات گوشی موبایل، در ماه گذشته ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. از مجموع گوشی‌هایی که در این ماه وارد کشور شده ۴۶۶ هزار و ۲۷۴ دستگاه به شیوه تجاری وارد شده‌ است که ارزش این تعداد گوشی‌های موبایل در مجموع ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار تخمین زده شده است. همچنین از تعداد کل گوشی‌های واردشده، فقط ۲۸ هزار و ۳۰۲ تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری به کشور وارد شده است.

این آمار درحالی است که همین دیروز رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران گفته بود با ادامه نوسانات نرخ ارز و کاهش قدرت خرید، بازار موبایل در رکود فرو رفته است و مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید گوشی نو، در صورت ایجاد مشکل، گوشی‌های خود را تعمیر کنند.

بر اساس گزارش گمرک ایران، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیرلمسی است.

بیشتر بخوانید

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا