بازی

اکران فیلم‌های خارجی در سینما به صورت محدود از سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود

اکران فیلم‌های خارجی در سینما به صورت محدود از سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود

رئیس سازمان سینمایی با توجه به علاقه و درخواست مردم برای تماشای فیلم‌های روز دنیا، اعلام کرد که اکران فیلم‌های خارجی به صورت محدود در دستور کار اجرایی این سازمان برای سال ۱۴۰۲ قرار گرفته است.

پنجاه و سومین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی امروز برگزار شد. «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی در این جلسه گفت:

موضوع اکران فیلم‌های خارجی در جلسه شورای راهبردی اکران مورد بحث کارشناسی قرار گرفت و با توجه به پیگیری و تقاضای تعدادی از سینماگران در ماه‌های گذشته «گروه تحقیق و ارزیاب متخصص» در این زمینه مطالعات لازم را انجام داده‌اند و پس از بررسی ابعاد مختلف و در نظر داشتن همه جوانب مثبت و منفی این موضوع پیشنهاد اجرای این طرح به سازمان سینمایی ارائه شد.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم مجبوریم – زنان غریبیک روایت خاکستری از یک داستان دقیق و دغدغه‌مند
نقد فیلم مجبوریم – زنان غریب

او در ادامه توضیح داد که با توجه به علاقه‌مندی و درخواست مردم برای دیدن فیلم‌های روز دنیا، اکران فیلم‌های خارجی به صورت محدود برای سال ۱۴۰۲ در دستور کار اجرایی سازمان سینما‌یی قرار گرفته است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه این طرح با هدف ایجاد تنوع در سبد اکران سینمای ایران طراحی شده است، ادامه داد:

مطالعات و برنامه‌ریزی در این رابطه توسط حوزه‌های تخصصی آغاز شده و پس از نهایی شدن ساز و کار‌های آن، آئین‌نامه مربوطه تدوین و اکران فیلم‌های خارجی سال آینده آغاز خواهد شد.

او در ادامه توضیح داد که برای تدوین آئین‌نامه اکران فیلم‌های خارجی، مواردی مانند تعیین درصد و ضریب اشغال سالن‌های سینما‌، تنوع ژانرها و همچنین تنوع محصولات کشورهای مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد.

در نهایت، رئیس سازمان سینما‌یی از فعالان سینمایی درخواست کرد تا در زمان تدوین و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی اکران فیلم‌های خارجی، نسبت به مذاکره و توافق با کشورهای دیگر اقدام نکنند.

مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم‌های کمدی ایرانیبخند تا دنیا بهت بخنده!
بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی


چرا جی تی ای وی هنوز می‌فروشد؟

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا