بازی

اپل اجازه نصب اپ استور ترد پارتی روی آیفون را خواهد داد

اپل اجازه نصب اپ استور ترد پارتی روی آیفون را خواهد داد

محیط ایزوله سیستم عامل IOS اخیرا حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته و به همین خاطر اپل در حال بررسی ایده فروشگاه‌ها و اپ استورهای ترد پارتی برای گوشی‌های خود است. 

بنابر گزارش بلومبرگ این تغییرات به خاطر مقررات سختگیرانه اتحادیه اروپا است که در قانون جدید بازارهای دیجیتال معرفی شده‌اند. در این مقررات ذکر شده که کمپانی‌ها تا سال ۲۰۲۴ فرصت دارند که به کاربران اجازه نصب اپ استور ترد پارتی و تغییر راحت‌تر تنظیمات پیش فرض را بدهند.

مطلب پیشنهادی:اپل داره کنسول بازی می‌سازه؟مراسم WWDC امسال را از دست ندهید
اپل داره کنسول بازی می‌سازه؟

از طرف دیگر توسعه دهندگان خارجی نیز باید به ویژگی‌های اصلی در برنامه‌ها و سرویس دسترسی داشته باشند. از این رو کاربران آیفون با استفاده از استور ترد پارتی می‌توانند برنامه‌هایی که مورد قبول اپل نیستند را نیز نصب کنند. البته این شرکت برای جلوگیری از ثبت چنین قوانینی تلاش زیادی کرده و باور دارد که باعث کاهش امنیت گوشی‌ها می‌شوند.

اپ استور از اپل

با وجود کاهش احتمالی امنیت، اینکار توسعه دهندگان زیادی را از دست مقررات سرسخت اپل نجات می‌دهد. در حال حاضر ۳۰٪ از تمامی خرید و فروش‌های اپ استور به اپل تعلق دارد و این موضوع به توسعه دهندگان فشار زیادی را وارد می‌کند. Apple و اپیک گیمز نیز دقیقا به خاطر همین موضوع به دادگاه رفتند و فورتنایت از اپ استور حذف شد.

این شرکت همچنین به خاطر اتحادیه اروپا دیگر از کابل لایتنینگ استفاده نمی‌کند و بالاخره به سراغ USB-C می‌رود. باید اشاره کنیم که رگولاتور بریتانیا سه هفته پیش اعلام کرد که سلطه دو قطبی اپل و گوگل در اکوسیستم موبایل را بررسی می‌کند.

مطلب پیشنهادی:بهترین بازی‌های مک در سال ۲۰۲۲مجموعه‌ای پربار، نام‌هایی آشنا
بهترین بازی‌های مک در سال ۲۰۲۲


بازی های ویدیویی چه نقشی در تربیت بچه‌ها دارند؟

تماشای ویدیو از یوتوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا