بازی

استفاده عمودی از پلی استیشن ۵ می‌تواند باعث خرابی کنسول شود

استفاده عمودی از پلی استیشن ۵ می‌تواند باعث خرابی کنسول شود

از پلی استیشن ۵ (PS5) به دو صورت می‌توان استفاده کرد، ولی به نظر می‌رسد که یکی از آن‌ها باعث می‌شود که کنسول برای همیشه آسیب ببیند. 

اگر به شکل عمودی از کنسول خود استفاده می‌کنید، احتمال آسیب دائمی به سخت افزار آن وجود دارد. با وجود اینکه شما می‌توانید از این کنسول به شکل افقی نیز استفاده کنید، ولی اکثرا در ویدئوهای تبلیغاتی نیز تمرکز روی حالت ایستاده آن هست. این مشکل به خاطر نقص طراحی مربوط به سیستم خنک کننده واحد پردازش سریع پلی استیشن ۵ است.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Ghostwire: Tokyoتوکیو در تصرف گربه‌ها و بلیبوردهای نئونی
بررسی بازی Ghostwire: Tokyo

بنابر گزارش Wololo.net، اگر PS5 برای مدت طولانی در حالت ایستاده بماند، فلز مایع خنک کننده آن مستعد نشتی است. این امر توانایی کنسول برای مدیریت گرمای خروجی از APU را محدود می‌کند و به طور بالقوه به پردازنده آسیب می‌رساند. فلز مایع همچنین می‌تواند روی سایر اجزای حساس چکه کند و باعث اتصال کوتاه شود.

مدار پلی استیشن ۵

متاسفانه این مشکل تنها به یکی از ورژن‌های پلی استیشن ۵ محدود نیست و این خطر هر دو نوع کنسول دیسک خور و دیجیتالی را تهدید می‌کند. اولین بار یک تعمیرکار کنسول به اسم TheCod3r سه ماه پیش در یوتیوب به این موضوع اشاره کرده بود. این نقص برای همه کنسول‌های موجود در بازار دیده نشده ولی اما احتمال رخ دادنش کم نیست. 

فلز مایع PS5 یک آلیاژ ساخته شده از عناصر ایندیم و گالیم است. گالیم به دلیل توانایی خود در ذوب شدن در دست انسان مشهور است. در صورت ترکیب این دو فلز آلیاژ آن در دمای اتاق مایع بوده و در انتقال گرما بسیار خوب عمل می‌کند. از آنجایی که این فلز مایع نیز رسانای الکتریسیته است، با نفوذ اجزای دیگر می تواند باعث اتصال کوتاه شود.

مطلب پیشنهادی:بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته اول دی ۱۴۰۱]همین حالا با قیمت کمتر یا کاملا رایگان بازی کنید
بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته اول دی ۱۴۰۱]


چرا باید نابغه‌ای به اسم هیدئو کوجیما را بشناسیم؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا